Wiellagers V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Easterboy
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
Locatie: Steenwijk

Dag dames en heren,

Van onze MY04 V50 T5 zijn de wiellagers achter bij bepaalde snelheden hoorbaar, we wensen deze dan ook te laten vervangen.
Helaas schrok ik nogal van de kosten hiervan; niet zozeer het arbeidsloon, maar van het onderdeel zelf. Ze kosten namelijk richting de 200 euro per stuk. We hebben het hierbij over de originele van Volvo.
Mijn vraag is: zijn er alternatieven die kwalitatief gelijkwaardig zijn als de originele? Of is dat een eventueel verschil niet waard? Als voorbeeld: Ik heb ooit bobines vervangen voor Bosch i.p.v. degene met een Volvo logo, gezien deze uit dezelfde Bosch fabriek komen.
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

SKF is OEM supplier, FAG is ook geen rommel.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Informeer eens bij een Ford dealer wat ze daar kosten. Focus van hetzelfde bouwjaar heeft hetzelfde onderstel.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Volgens mij vervang je de complete naaf, inclusief ABS sensor. Dat maakt het duur.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Easterboy
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
Locatie: Steenwijk

Het zal wellicht niet duur zijn, maar het blijft wel een hoop geld.
Ik zie bij SKF 2 opties (waarvan ik overigens niet weet welke ik moet hebben). Als ik van de 'duurste' uitga, kom ik op nog geen 8 tientjes voor een set (dus 2 stuks dunkt mij).
Zover ik zie bestaat deze ook uit de naaf incl. ABS sensor.
Afbeelding

Als dit klopt, dan is dat nogal een verschil t.o.v. degene met een Volvo logo op de verpakking.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Set betekend incl boutjes en moertjes. Je moet dus 2x 77.- rekenen. Verschil tussen de twee van SKF zit in de boutjes en moertjes, de ene is met 6 kant en de andere torx/inbus.
Gebruikersavatar
Easterboy
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
Locatie: Steenwijk

Helemaal helder, hier kan ik wat mee.
Allen bedankt!!
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Misschien een beetje laat antwoord, maar zijn je achterbanden niet aan het cuppen? Dat geeft ongeveer hetzelfde geluid als versleten wiellagers.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Easterboy
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
Locatie: Steenwijk

En een nog later antwoord van mij weer.
Het zijn niet de banden. Ik heb deze onlangs alle 4 vervangen voor nieuwe Primacy 4.

Gisteren zijn de wiellagers achter allebei vervangen voor nieuwe van SKF. Hierbij verdenken we dat rechtsachter nooit eerder is vervangen. De bouten waren gewoon niet los te krijgen, totdat de slijptol er aan te pas kwam.
Enfin, beide zijn succesvol vervangen. Het geluid wat de wiellagers maakten is nu ook verdwenen, hij is weer heerlijk stil.

Wiellagers (van SKF) waren dus toch de oplossing. Allen bedankt voor het meedenken en het helpen, het heeft ons een hoop geld bespaard!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”