Interieurverlichting doet het deels niet (meer)

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwinh
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.04.2008 - 10:01

Gisteravond merkte ik dat de interieurverlichting van mijn V50 (MY05) het niet meer doet. Er is nog wel licht bij de voeten, maar de twee lampjes boeven het hoofd (voor en achter) gaan niet meer aan. Met de schakelaar van de interieurverlichting in stand neutraal (midden) brand de verlichting bij de voeten ook als ik rijd. Aangezien deze verlichting het gewoon doet is het niet zekering 46 zou ik zeggen.

Iemand een idee wat er mis kan zijn, of wat ik nog kan controleren?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27638
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De lampjes of de schakelaar van de interieurverlichting defect?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
erwinh
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.04.2008 - 10:01

Alle vier tegelijk, dat is teveel toeval...
Gebruikersavatar
erwinh
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.04.2008 - 10:01

Nog eens gekeken. Ik zie nu dat achter het af en toe wel doet maar niet fel schijnt. Daarnaast bedient het linkerknopje het rechterlampje en andersom. Dit gebeurt voor ook.

De lampjes zijn niet stuk.

Nu heeft de auto recent een servicebeurt gehad en is hij van de winter opnieuw gespoten en hagelschade uitgedeukt. Kan daar iets bij zijn losgeraakt wat me nu pas opvalt?

Of een kapotte dimmer?
Laatst gewijzigd door erwinh op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Als die hagelschade in het dak zat, zal de unit voor de verlichting er waarschijnlijk tijdens de raparatie uitgehaald zijn. Die zit toch ook bij een V50 tegen het dak aan?
Mogelijk heeft men de (de)montage wat te ruw gedaan en is er iets beschadigd. De stekker kan ook wel eens slecht aangedrukt zijn.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
erwinh
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.04.2008 - 10:01

Battlecruiser schreef: Als die hagelschade in het dak zat, zal de unit voor de verlichting er waarschijnlijk tijdens de raparatie uitgehaald zijn. Die zit toch ook bij een V50 tegen het dak aan?
Mogelijk heeft men de (de)montage wat te ruw gedaan en is er iets beschadigd. De stekker kan ook wel eens slecht aangedrukt zijn.
Met de unit voor de verlichting bedoel je deze:

Afbeelding

Ik heb deze stekkers in ieder geval al beide een keer losgehaald en weer vast gedaan, geen verbetering.

Ik had ook ergens gelezen dat vocht in de zekeringenbox onder de motorkap het probleem kon zijn, maar daar zit geen vocht in.
Laatst gewijzigd door erwinh op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tw Volvo S40 1.8 2004
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.09.2019 - 19:57

erwinh schreef: 29.02.2016 - 14:56 Gisteravond merkte ik dat de interieurverlichting van mijn V50 (MY05) het niet meer doet. Er is nog wel licht bij de voeten, maar de twee lampjes boeven het hoofd (voor en achter) gaan niet meer aan. Met de schakelaar van de interieurverlichting in stand neutraal (midden) brand de verlichting bij de voeten ook als ik rijd. Aangezien deze verlichting het gewoon doet is het niet zekering 46 zou ik zeggen.

Iemand een idee wat er mis kan zijn, of wat ik nog kan controleren?

Hallo allemaal,
Bij mijn Volvo S40 1.8 heb ik dezelfde storing, ben al aan het meten geweest maar kan er niet achter komen wat precies het probleem is.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”