Abs problemen?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Tim Steentjes
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.04.2021 - 19:47

Hallo allemaal ik heb vorige maand na een kleine duitse overstap naar de golf mijn 5e volvo gekocht een prachtige v50 phase 2 Edition 2 met de 2.0D motor uit 2009.

Nou zit ik met een heel eigenaardig probleem,toen ik hem kocht waren de remschijven voor krom deze heb ik dus vervangen. Vervolgens 'zong' de rem linksvoor af en toe om dat deze schijnbaar nog aanliep, alles weer losgehaald zuigers uit elkaar gehad helemaal gereviseerd en terug geplaatst het probleem is minder maar nog niet weg. Bij mezelf gedacht of het mischien dan toch de remmen achter zijn dus hier hetzelfde gedaan alles losgehad schoongemaakt nieuwe keeringen olie etc... Geen resultaat :( Nou begint de koppeling ook af en toe te kloten voelt als lucht in het systeem zit. Intrappen en koppelen gaat prima maar bij het terugkomen voel ik halverwege wat weerstand alsof er af en toe een blokkade zit in het syteem. Nou is mijn vraag of iemand dit bekend voorkomt en in welke richting ik moet kijken en of deze problemen een gezamenlijke oorzaak kunnen hebben....

Mvg Tim
Gebruikersavatar
jopie123
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40

Wat vervelend. Remmen en koppeling delen volgens mij dezelfde (rem-) vloeistof. Misschien een idee om de remvloeistof een keer te verversen en ontluchten? Officieel hoort dat elke 2 jaar maar wordt nog weleens vergeten. Dit verklaart het geluid met remmen niet, maar kan me voorstellen dat bij vervuiling of als het niet goed ontlucht is, de koppeling niet soepel beweegt. Al mee naar een garage geweest?
2006 Volvo v50 2.0d
1985 Volvo 740 GL b230k

Weblog over mijn klusavonturen met de Volvo’s
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Heb je toen je de remklauw uit elkaar hebt gehaald alle remolie uit het systeem laten lopen?
Dan is er kans dat er nog lucht in het systeem zit aangezien de abs pomp vaak apart ontlucht moet worden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Tim Steentjes
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.04.2021 - 19:47

Ik heb een de remslang afgeknepen zodat deze niet leeg zou lopen en na die tijd uiteraard alles al meerdere keren ontlucht/ververst is wel 2 liter olie door het systeem gegaan zonder resultaat dus helaas... Hoewel ik nou het idee krijg dat het langzaam minder word met het remmen mischien toch een combinatie van net iets te dikke nieuwe remblokken(brembo) en nieuwe schijven(hella pagid) koppeling probleem is ook in 1x weer weg maar wil hem zaterdag ook even verversen/ontluchten kijken of dat wat oplevert.
Gebruikersavatar
jopie123
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40

Ik heb ook recent blokken en schijven vervangen en je moet er dan wel wat remvloeistof uithalen om ‘ruimte te maken’ inderdaad maar zou geen probleem moeten zijn. ABS pomp apart ontluchten kan ik me ook nog voorstellen, heb je dat gedaan? Soms kan dat door met lopende motor te ontluchten, weet niet zeker hoe dat bij deze zit.
2006 Volvo v50 2.0d
1985 Volvo 740 GL b230k

Weblog over mijn klusavonturen met de Volvo’s
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”