Climate Control V-50

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Soms moet na het downloaden ( upgrate ECC ) van de software de calibratie meerderen keren gedaan worden voor juiste werking van de ECC 2-3 keer. :nike:

En wat service betreft 100 mensen 50 verschilende meinigen .
Guestuser

depeljo schreef:
Vman schreef:Mijne gisteren gaan afhalen.
ipv na 30à45min koude lucht te blazen langs bestuurderskant, doet hij het nu bijna onmiddelijk. :coldcold:
Ondanks het feit dat ik gevraagd had om de software up te daten, hebben ze volgens mij enkel de kleppen eens gecalibreerd. :bad-words:
't Is niet de eerste keer dat ik ontevreden ben over mijn dealer (ACG Gent), maar 't zal wel de laatste keer zijn, want ik ga op zoek naar een andere. Weet iemand een goeie dealer zijn in ruime omgeving rond Gent?
Vankasteren in St Niklaas is goed, ga er zelf. Niet uit eigen ervaring maar van horen: ook Charles uit Lokeren zou ok zijn.
Ga vooral niet naar De Keulenaer in Beveren! Ik ben er bij wijze van spreken gillend gaan lopen, zit nu bij scancar in Deurne. Voorlopig tevreden.
esther
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10.04.2007 - 11:47

Ik herken het probleem met de climate control. Ik heb de V50 nu 4 maanden en 20.000 km gereden. Hij is al 3 keer hiervoor teruggeweest waarvan 2 keer bijna een week. Zonder oplossing. Na een half uur bevries je gewoon en moet je hem op 28, 29 graden zetten om het nog enigszins acceptabel te krijgen. In de garage zijn proeven gedaan met temperatuurmeting en deze bevestingen dit beeld. Temperatuur bouwt aanvankelijk wel op, maar de climate control is niet in staat de temperatuur vast te houden. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik toch niet weer een Audi A4 genomen heb.


[quote="Spierbal"]Aloha! Sinds 9 januari de trotse bestuurder van een V-50 1.6D Momentum. Bevalt prima, maar er is 1 ding; de Climate Control wordt aan de linkerzijde na ongeveer een uur sturen koud! Ik moet echt de airco uitzetten en de roostertjes dichtzetten om niet de hele tijd (ijs)koude lucht naar binnen te krijgen. Hij is er al een keer voor weggeweest voor een software update, maar dat was geen oplossing. Nu gaat hij een hele dag naar de dealer omdat ze het probleem niet kennen en er even goed in willen duiken! Herkent iemand dit probleem? Hoe is het opgelost?

Groet[/quote]
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Grrrrr, net na mijn knipperlicht-avontuur merkte ik gisteravond dat ik plots een ijskoud linkerhand had, en inderdaad, uit de linkse (ook midden links) komt koude lucht, uit de rechtse (ook midden rechts) komt warme lucht... Zijn die problemen nu echt al te verhelpen? Morgen eens bellen naar Volvo :)
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
kmser
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
Locatie: de westhoek

Ik heb af en toe het omgekeerde probleem, de wagen blaast maximaal warme lucht, maar de BC geeft dan aan dat het buiten -30à -40° is. Na het contact af te leggen en opnieuw te starten is het ok, dit komt ook slechts om de zoveel maanden voor.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Gebruikersavatar
rnstreng
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 03.10.2005 - 21:36
Contacteer:

Ook mijn V50 heeft last van dit climate control probleem. na 30-40 minuten begint de koude luchtstroom op gang te komen. echter mijn v50 moest nog gebouwd worden toen jullie dit schreven, is een 2012 versie. is al een keer naar de dealer geweest voor kalibreren zonder resultaat.
Ben dan ook benieuwd of er al mensen zijn die weten hoe dit opgelost is......
Volvo S40 LPG G3 1998
Volvo S40 LPG G3 2004
Volvo C30 SPORT 2008
Volo V50 Limited edition 2012
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”