Gevoeligheid lichtsensor

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HJR
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 17.07.2016 - 12:16

Is er een mogelijkheid om de gevoeligheid van de lichtsensor aan te passen?

Als de verlichting op automatisch staat en ik rij vervolgens een tunnel binnen willen de lampen zo af en toe nog wel eens een aantal keer knipperen als ik onder de tunnel-verlichting doorrij voordat ze daadwerkelijk aanblijven. Nu maakt dat niet zo heel veel uit maar het lijkt me niet bevordelijk voor de levensduur van de verlichting. En ook niet voor m'n portemonnee met actieve bi-xenon lampen....
2006 Volvo S40 T5
2012 Volvo S40 D2 R-design Pro Edition + Winter Line
Hooligan
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 20.02.2011 - 18:36

Niemand?
Ik ben wel nieuwsgierig. Wellicht kan de gevoeligheid (evt. m.b.v. software) de gevoeligheid ingesteld worden?
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Geen idee, ik denk het haast niet maar misschien kan je een heel klein filtertje plakken op de censor?? Een kennis van mij had problemen dat de verlichting altijd aan bleef staan. Dit trad op nadat hij een snelweg sticker op de censor had geplakt.......
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Maulus
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 11.01.2019 - 15:52

Het is een "dom" sensortje, hij is aan of hij is uit, die zijn niet te regelen/herprogrammeren. nieuwe sensor is het eerste wat we in zo een geval bij een T...A doen, en dit lost het probleem ook vaak direct op. maar goed een T...A is geen Volvo dus wie weet kan het bij Volvo wel.
V50 2.5 - 2005
XC70 2.5 D5 2009
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

knipperen? Dat duid op ballasten die niet helemaal fris meer zijn. Xenon moet namelijk zo goed als meteen aanspringen zonder geknipper
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
HJR
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 17.07.2016 - 12:16

MartijnAbel schreef: knipperen? Dat duid op ballasten die niet helemaal fris meer zijn. Xenon moet namelijk zo goed als meteen aanspringen zonder geknipper
Nee je begrijpt me verkeerd. Met de xenon is niets mis, de lichtsensor bepaalt of de xenon aan of uit staat. Als ik de auto start in het donker of onder andere tunnel-verlichting doorrijd knipperen de lampen immers niet. De sensor bepaalt doormiddel van lichtintensiteit en wisser-frequentie hoe en welke verlichting brandt. Was benieuwd of de logic achter de automatische verlichting instelbaar was ;)
2006 Volvo S40 T5
2012 Volvo S40 D2 R-design Pro Edition + Winter Line
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”