zoektocht naar v50, 2007, 2008, 2009. 2.4 140-170 pk GT

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Joergarms schreef: Ik lees tegenstrijdige zaken over de kleppen in een 2.4 benzineblok. Namelijk, er wordt geschreven dat deze niet hydraulisch zijn en er wordt geschreven dat deze wel hydraulisch zijn.
Wie weet hier het antwoord op? En mochten ze niet hydraulisch zijn, en er is gewoon op benzine gereden, hoe vaak moeten ze dan gesteld worden?
Zoals hierboven vermeld, ze zijn niet hydraulisch en niet zelfstellend. Stellen is alleen nodig wanneer zich problemen voordoen, het is niet een ding wat standaard meegenomen hoeft te worden bij onderhoud. Wil je ook niet, aangezien het een put werk is
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

bij de introductie van de S80 kwam een verbeterde vijfcilinder waarbij de 140 pk en de 170 pk beide 20 kleppers waren. Daarbij zijn de zelf-stellende (hydraulische klepstoters) kleppen ook vervangen door super geharde nokkenas & klepstoters en was kleppen stellen niet meer nodig. (Alleen in uitzonderlijke gevallen) deze motorvariant is vanaf my 2000 ook in de S70/V70 gekomen. Deze motor is basis geweest voor de vijfcilinders die daarna in het P1 platform (V50, S40, C30/70) is gebruikt.
Laatst gewijzigd door ruuds70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Joergarms
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 04.09.2019 - 17:13

Goed nieuws dus wat die kleppen betreft. Bedankt voor de toelichting heren.
rovolvo
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 25.07.2006 - 21:03
Locatie: Zuid Holland

@Joergarms,

ik zie nu pas dit topic, vandaar een verlate reactie. Ik weet niet of je al iets gekocht hebt maar ik kan je uit ervaring vertellen dat ik met heel veel plezier 10 jaar lang in een V50 170PK GT heb gereden. Het was de Edition 2 uitvoering, met behoorlijk veel luxe dus.
Daarvoor heb ik eerst nog 3 jaar in een 140pk handgeschakelde gereden.

Een heerlijke en bijzondere 5 cilinder die onverwoestbaar is. De distributieriem met rollen heb ik met 10 jaar laten vervangen (voorschrift Volvo). Daarmee kun je absoluut geen risico nemen.
De V50 170PK GT heb ik een paar maandjes geleden ingeruild met slechts 106.000km. op de teller. Ik zag dat mijn V50 inmiddels al een nieuwe eigenaar heeft maar de prijsklasse lag dan ook wel een stuk hoger dan jouw budget dat ik lees.
Het was anders een buitengewoon interessante auto voor je geweest.
Ik heb in mijn tijd weinig spannende reparaties gehad voorzover ik mij kan herinneren. Je zult er wel wat tijd in moeten steken om een goed exemplaar te vinden, maar het is absoluut de moeite waard om voor die 5 cilinder te gaan.
Mocht je meer willen weten, let me know.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”