trekhaak V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Wayne
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28.05.2019 - 17:21

Hi,

Wij willen graag een trekhaak laten monteren onder onze Volvo.

Model: V50
Bj: 2007
2.4 (140pk)

Nu heb ik wel eens gehoord dat het installeren van een trekhaak door een niet dealer voor storingen kan zorgen. Gezien het bouwjaar denk ik dat onze computer hier minder gevoelig voor zal zijn.

Heeft iemand ervaring voor het laten monterem van een trekhaak door een niet dealer, maar bijv. Quikfit ofzo. Of adviseren jullie dit door de dealer te laten doen?

Groeten, Wayne
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Ik denk dat het bouwjaar niet veel uitmaakt kwa gevoeligheid van de computer met betrekking tot de trekhaak.
Mijn keuze was onlangs een trekhaak te laten monteren door de dealer, maar dat was bij aflevering van mijn V50. Dat ging toen voor een schappelijk prijsje en de trekhaak is opgenomen in het lichtstoringsdeel van de Volvo. Je ziet dan of een lampje van je aanhanger defect is, wel zo handig/veilig.
Het lijkt mij dat trekhaak plug op een specifieke manier aangesloten moet worden en dat de boordcomputer een update nodig heeft. Zou ik wel navragen of ze dat kunnen bij quickfit ofzo.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

Ik heb zelf een Bosal trekhaak geïnstalleerd en ervaar soms problemen met de elektronica. Ik zou voor een originele trekhaak (en module) gaan, wie die monteert, maakt niet veel uit.
Volvoless, nu Golf VII
sequence
5th Gear member
Berichten: 1364
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Zoals al gezegd, koop een originele kabelboom, welke trekhaak maakt niet uit. Montage is eigenlijk heel simpel en inleren in de boardcomputer is niet nodig. Heb zelf al op diverse auto's een trekhaak gemonteerd waaronder op de V50.
V40 T2 Nordic+
Wayne
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28.05.2019 - 17:21

Dank voor jullie reacties. Ik heb afspraak gemaakt bij de dealer.
jevedewe
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.02.2016 - 18:49

Is het gelukt met de trekhaakmontage? Ben benieuwd hoe je het opgelost. Groet, Hans.
S40 2.4i uit 2006 op LPG
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”