V50 1.6 benzine akoestiek

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
V50newbie
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 03.03.2019 - 18:23

Beste allemaal,

als trotse eigenaar van een V50 1.6i (met lederen stoelen en 17 inch velgen) vraag ik me het volgende af; zou de motorakoestiek nog wat rustiger kunnen?

De motorkap heeft momenteel geen demp-deken; hoort die daar wel?

En ook is er geen plastic spat=plaat onder de motor, hoort dat zo?

De motor zelf heeft niet of nauwelijks afdekplaten, enkel een smal plaatje met de Volvo naam, de injectorbalk is direct zichtbaar.

Nogmaals, zeer tevreden over het rijgedrag van deze auto, met name de wegligging en de soepele manier van optrekken en schakelen maar boven de 3500 toeren wordt het wel wat aanwezig. Ik weet inmiddels dat de Ford motor dat 'hoort' te doen maar als het een beetje meer sophisticated zou kunnen klinken, dan zou dat fijn zijn.
Dejeeper
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12

Ik denk dat een dealer daar het beste antwoord op kan geven. Het lijkt mij vreemd dat de genoemde delen allemaal niet aanwezig zijn. Maar misschien hoort dat wel bij dit model.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

De 1.6 benzine ken ik niet, maar de andere modellen hebben allemaal een motorafdekplaat, motorkapisolatieplaat en een plaat onder de motorruimte.
Volvoless, nu Golf VII
V50newbie
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 03.03.2019 - 18:23

Dank jullie voor de reacties, dan ga ik met onze dealer contact opnemen; ik had al het gevoel dat dit niet was zoals het hoort.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12275
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

de 1.6 wijkt nogal af van de 1.8 en de 2.0, ik denk dat het wel klopt dat die delen bij een 1.6 missen, alhoewel dat missende motorkap isolatiedeel me vreemd overkomt
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”