Vraag over de Geartronic
Geplaatst: 02.12.2019 - 20:13
Ik heb een vraag over de Geartronic bak van mijn V50
Sinds kort heb ik en V50 T5 Summum uit 2006 Geartronic Automaat met 133500Km op de teller.
Deze Volvo heb ik gekocht bij Svala Katwijk met garantie.
De Volvo is door 1 eigenaar bereden 13 jaar lang en altijd dealer onderhouden echt een mooie eerlijke auto.
Allereerst wil ik de dealer een pluim geven met de medewerking.
Zal even het probleem uitleggen , de bak schakelt boterzacht geen problemen mee maar als ik bijvoorbeeld 120 km per uur rijd en dan het gas intrap dan schakelt hij keurig terug van 5 naar vier maar gaat niet echt vooruit zoals het moet zijn.
Na het gebruik van de kickdown gaat het toerental heftig omhoog naar bijvoorbeeld 5500 tpm maar de snelheid gaat maar langzaam met een paar km per uur hoger.
Nu is afgelopen vrijdag in opdracht van de dealer de bak gespoeld bij Raymond van TPR Powerflusch in Ter Aar maar nu na een paar honderd km verder geen verbetering.
De olie die uit de bak kwam bij het spoelen was gitzwart met een duidelijke reuk van verbrande olie.
Nu is mijn vraag aan de techneuten in dit forum die vooral verstand hebben van de GT bak wat ik kan verwachten.
as Vrijdag heb ik een afspraak met de dealer om het probleem te bekijken en nogmaals de dealer werkt geweldig mee met denken wat het kan zijn.
Sinds kort heb ik en V50 T5 Summum uit 2006 Geartronic Automaat met 133500Km op de teller.
Deze Volvo heb ik gekocht bij Svala Katwijk met garantie.
De Volvo is door 1 eigenaar bereden 13 jaar lang en altijd dealer onderhouden echt een mooie eerlijke auto.
Allereerst wil ik de dealer een pluim geven met de medewerking.
Zal even het probleem uitleggen , de bak schakelt boterzacht geen problemen mee maar als ik bijvoorbeeld 120 km per uur rijd en dan het gas intrap dan schakelt hij keurig terug van 5 naar vier maar gaat niet echt vooruit zoals het moet zijn.
Na het gebruik van de kickdown gaat het toerental heftig omhoog naar bijvoorbeeld 5500 tpm maar de snelheid gaat maar langzaam met een paar km per uur hoger.
Nu is afgelopen vrijdag in opdracht van de dealer de bak gespoeld bij Raymond van TPR Powerflusch in Ter Aar maar nu na een paar honderd km verder geen verbetering.
De olie die uit de bak kwam bij het spoelen was gitzwart met een duidelijke reuk van verbrande olie.
Nu is mijn vraag aan de techneuten in dit forum die vooral verstand hebben van de GT bak wat ik kan verwachten.
as Vrijdag heb ik een afspraak met de dealer om het probleem te bekijken en nogmaals de dealer werkt geweldig mee met denken wat het kan zijn.