Voorstel rondje, en Audio vraag!

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Modera
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.11.2010 - 19:25

Hoi Allen,

Een voorstelrondje.
Waar te beginnen? Jeroen, inmiddels 30 en al vroeg geinfecteerd met het Volvo virus door paps en zijn eerste V70 classic Automaat.
Zelf begonnen in een Rode Volvo S40 1.8 nadat de Hyundai Lantra begon af te takelen na bijna 3 ton. Heerlijke auto die S40, veel liefde in gestopt en aan 'gehobby'd'.

Opvolger een Titanium Grey S40 2.0 T. Geweldige auto. Zwart lederen interieur en Piano Black inlays. Niet veel later overigens over gestapt naar een S60 omdat, tsja, een 5 Cilinder, what else?
Vele jaren genoten van deze heerlijke S60, maar afscheid genomen door een job switch. Nu na 3 jaar geen lease meer en weer terug bij Volvo! En wat is 't geworden?

Volvo S40 2.4 Automaat uit 2007. Net ingereden met 186K en een beetje. Nieuwe banden rondom, schijven en blokken voor en de Condensor van de Airco vervangen. Kan er volgens mij een hele lange tijd tegenaan!

Ook gelijk de vraag!: Auto heeft een 'base' audio systeem (geen text bij aanzetten Radio). Zou graag een 'USB/AUX/Bluetooth' integratie willen realiseren. Heeft iemand hier hands-on ervaring mee? Ik heb het forum al even afgestruind en kwam o.a. volledige systemen tegen van Bluepower (met tegenvallende reacties overigens), tot iets simpels van een Parrot. Met de vorige generatie Volvo S40/V40 wat ervaring met de GROM Audio modules en deze lijkt er ook te zijn voor de S40/V50, inbouwen lijkt een klein werkje. Aanbevelingen?
Linkje naar de GROM: https://gromaudio.com/store/most_adapte ... le_cd.html

S40 Rood:
voorkant1.JPG
S40 2.0T Titanium Grey:
zijgroot.JPG
Volvo S60 2.4:
2.JPG
De huidige aanwinst:
s40grijs.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
sequence
5th Gear member
Berichten: 1364
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Jeroen ik heb helaas niet direct een antwoord op je vraag, maar welkom op het forum en veel plezier met de V50!
V40 T2 Nordic+
Modera
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.11.2010 - 19:25

Dank Sequence.

In wat vrije uurtjes toch nog wat zoekopdrachten los gelaten op het forum, en het volgende draadje gevonden uit 2016: LINK
Hierin advies van Volvo Tech (ben me overigens bewust omtrent de berichtgeving) opgevolgd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een 'base audio' systeem heb (geen tekst in beeld bij aanzetten radio).

Inmiddels een Parrot MKI9100 besteld incl. verloop kabel van Volvo naar Parrot (zie: LINK). Dit zou inprincipe een 'klik en klaar' idee moeten zijn.
Daarmee dan dus Bluetooth, AUX en USB.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Welkom Modera.

Ook ik heb een Base Performance (4x20 watt) systeem in mijn 2011 V50, bij het opstarten zie je alleen een V50 tekening.
Daarnaast had ik nog een oude Parrott CK3100 liggen uit mijn oude auto.
Die heb ik aangesloten met deze kabel:
https://carkitstunter.nl/contents/nl/p6 ... perf..html

Ik heb het display en de microfoon van de Parrot op deze houder gemonteerd:
https://carkitstunter.nl/contents/nl/p6 ... tries.html
Vond ik persoonlijk mooier dan hem op de waterval plakken.

De door jouw bestelde adapterkabel gaat je een boel gehannes met het wegwerken van kabels schelen!
Ik moest de gehele middenconsole uit de weg halen om ruimte te kunnen maken om alles kabels weg te kunnen werken.
Nog een tip: Je moet de KRAM adapterkabel heel erg hard in je radio drukken, echt totdat je denkt hij zit vast, maar dan moet je nog even doordrukken.
Mocht je last krijgen van speakers die het niet doen, dan moet je de kabel nog wat vaster in de radio drukken.
Ik heb daar persoonlijk heel erg meezitten tobben, zelfs een maat van me die automonteur is dacht dat de stekker goed zat, maar toch nog storingen.

En de radio unit zelf zat bij mij heel erg vast (netzoals het kapje bij de handrem), daarom heb ik deze set gekocht om niets te beschadigen met schroevendraaiers:
https://www.toolstation.nl/bekledinghev ... r=bekledin
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 617
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Welkom op het forum :-)
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”