Welke stekkers zijn dit?
Geplaatst: 25.02.2020 - 20:31
Hallo,
Ik, Mark, heb een Volvo V50 1.6D uit 2006. Inmiddels 355.000 km op de teller en rijdt nog als een zonnetje.
Tot ik dit weekend terug kwam van wintersport. Halverwege de storing 'Storing remsysteem stop zsm'. Aan de kant gezet, motor uit, motor aan: storing weg.
300 km tot geen melding meer gehad. Dag later naar werk geen problemen, tot ik hem wil starten voor de weg terug en de Imobilizer storing kreeg. Paar minuten gewacht, motor ging weer aan met storing 'Storing remsysteem stop zsm'. Weer uitgezet, even gewacht, aangezet en weer niks aan de hand.
20km zonder problemen gereden en toen weer de storing 'Storing remsysteem stop zsm'. Toen toch maar aan de kant gezet en de ANWB gebeld en in de tussentijd even gegoogled op de storingen. Heb meerdere vergelijkbare gevonden die voornamelijk terugrelateerden aan een vochtig of kapot stekkertje ergens.
ANWB vond ook de vracht aan onlogische storingen en kwam tot dezelfde conclusie. Ik verwacht eigenlijk wat vocht ergens bij een stekker gezien ik van wintersport kwam waar er sneeuw op de wagen gelegen heeft, en op de terugweg op de duitse autobahn ik continu in een enorme sproei aan water van de voorgangers zat.
Bij de CEM kon ik zo snel niks vinden, dus ben nu maar even alle mogelijke stekkers aan het nalopen. Ik heb alleen 0 verstand van de stekkers, dus voordat ik ergens aan ga trekken wilde ik de vraag toch maar even hier stellen. Ik heb ze allemaal een kleurtje gegeven, zodat ik ook snap welke er bedoeld wordt
Kan iemand mij vertellen welke stekker bij welk kleurtje hoort, of ik deze zomaar los kan maken om schoon/droog te maken en of deze stekker überhaupt iets te maken kan hebben met het probleem?
Wat ik heb kunnen achterhalen (onder voorbehoud) is dat de stekker op de 2e foto de stekker van het EGR systeem is, en de gele stekker op foto 1 de stekker van de temperatuursensor van de uitlaat. Dan zou er nog een drukverschil stekker moeten zijn en die andere heb ik nog niet kunnen achterhalen. Wie weet meer, dan begrijp ik weer een beetje meer van wat alles doet
alvast bedankt!
Ik, Mark, heb een Volvo V50 1.6D uit 2006. Inmiddels 355.000 km op de teller en rijdt nog als een zonnetje.
Tot ik dit weekend terug kwam van wintersport. Halverwege de storing 'Storing remsysteem stop zsm'. Aan de kant gezet, motor uit, motor aan: storing weg.
300 km tot geen melding meer gehad. Dag later naar werk geen problemen, tot ik hem wil starten voor de weg terug en de Imobilizer storing kreeg. Paar minuten gewacht, motor ging weer aan met storing 'Storing remsysteem stop zsm'. Weer uitgezet, even gewacht, aangezet en weer niks aan de hand.
20km zonder problemen gereden en toen weer de storing 'Storing remsysteem stop zsm'. Toen toch maar aan de kant gezet en de ANWB gebeld en in de tussentijd even gegoogled op de storingen. Heb meerdere vergelijkbare gevonden die voornamelijk terugrelateerden aan een vochtig of kapot stekkertje ergens.
ANWB vond ook de vracht aan onlogische storingen en kwam tot dezelfde conclusie. Ik verwacht eigenlijk wat vocht ergens bij een stekker gezien ik van wintersport kwam waar er sneeuw op de wagen gelegen heeft, en op de terugweg op de duitse autobahn ik continu in een enorme sproei aan water van de voorgangers zat.
Bij de CEM kon ik zo snel niks vinden, dus ben nu maar even alle mogelijke stekkers aan het nalopen. Ik heb alleen 0 verstand van de stekkers, dus voordat ik ergens aan ga trekken wilde ik de vraag toch maar even hier stellen. Ik heb ze allemaal een kleurtje gegeven, zodat ik ook snap welke er bedoeld wordt
Kan iemand mij vertellen welke stekker bij welk kleurtje hoort, of ik deze zomaar los kan maken om schoon/droog te maken en of deze stekker überhaupt iets te maken kan hebben met het probleem?
Wat ik heb kunnen achterhalen (onder voorbehoud) is dat de stekker op de 2e foto de stekker van het EGR systeem is, en de gele stekker op foto 1 de stekker van de temperatuursensor van de uitlaat. Dan zou er nog een drukverschil stekker moeten zijn en die andere heb ik nog niet kunnen achterhalen. Wie weet meer, dan begrijp ik weer een beetje meer van wat alles doet
alvast bedankt!