Wanneer is een V50 op?

Geleverd vanaf 2003
Ignaz
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01.09.2019 - 13:13

ah, vergeten te reageren. Ik heb de auto bij Polter langs gebracht en alles laten doen. Zeer fijne garage en de volvo rijdt weer heerlijk! Daarna nog goed contact gehad met de garage, zeer goede service!

Bij wegrijden wel een schrikken, hoog schrapen geluid. Maar bleek een kiezel vast te zitten! Heb dit vaker gehad met andere auto's, maar was het na een tijdje weg. Gelukkig nu bevestiging dat het ook echt een kiezel was.

Tevens blijft het weinig rijden met een volvo lastig, had laatst accu problemen (accu en dynamo 1 jaar oud). Wegenwacht had geholpen en na een lang stuk rijden geen last meer gehad. Maar ik probeer nu 1x in de week een lang stuk te rijden.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Moderne auto's gebruiken altijd iets stroom ook als ze helemaal uit staan, maar gemiddeld zouden ze toch wel ruim 1 week moeten kunnen stilstaan op een goede accu.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

stil staan met goede accu kan wel veel langer, mn volvo is geschorst geweest en startte na 6 maanden zonder problemen en zonder aandacht voor de accu
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Overigens lang stilstaan zonder iets aan de accu te doen, dat kan maar of het verstandig is weet ik niet. Volgens mij kan je hem dan het beste af en toe aan de druppellader / conditioner hangen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat is nog beter inderdaad.
De oude accu van de 205 heeft 3 jaar lang in de auto gestaan met de stroom schakelaar eraf en die deed het ook nog gewoon.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

accu en druppellader is een ideale combi, ik had de druppellader eraan gekoppeld maar die bleek niet gewerkt te hebben achteraf, maar de accu is nog jaren mee gegaan. ( ik heb net nu nieuwe accu geplaatst )

Topic is "Wanneer is een V50 op". Nou voor mij is een auto 'op' als die meer kost dan een vervanging aanschaffen die uiteindelijk goedkoper wordt feitelijk. meer waard maar als ik elke jaar met 500- euro 25000km rijdt dat is dat goedkoper dan een andere Volvo kopen voor bijv 15-20.000- ( ben wel toe aan wat anders maar ja hij rijdt nog goed de huidige al is er van alles op aan te merken)
mijn V70 is geen 1500-2000 meer waard denk ik met 500K op de teller
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Mijn vorige auto weggedaan omdat er 4 homokineten stuk waren, alle rubbers voor en achter van de ophanging versleten waren en er roest bij de gordel bevestigingspunten van de achterbank zat.
De nieuwe eigenaar heeft er nog een verse apk op gekregen en er in 1 jaar tijd nog 40000 bij gereden, dus de auto staat nu op 460.000 / motor + bak op 260000.
En ik denk dat die niets aan onderhoud verder gedaan heeft.
Ben nu beter af met me V50 :)
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

tja dan stopt het als je de investering te groot vind en soms wil je ook wat anders...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Stutje
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 18.01.2016 - 20:02

Ik zit nu ook te kijken naar een v50. van 2009/2010/2011 en dan dus ook de 1,8.
Ik zie ze te koop met 280 en 3 ton op de teller.
Autoś van 10 of 12 jaar oud die toch flink wat km hebben gereden(wat ik prima vind, waarschijnlijk niet korte stukjes). 2 of 3 eigenaren en zien er goed uit.

Kunnen deze (ford) motoren wel richting de 3,5 ton als ze gewoon hun onderhoud hebben gehad? ik bedoel, een auto van 10/12 jaar oud is in principe niet oud en afgeschreven vind ik.

Ik heb nu een 2005 v50 1.6d al 5 jaar. En deze gekocht met 302.000km en inmiddels 420.000 gelopen. +-22.000 per jaar. Gekocht in 2015 toen die 10 jaar oud was voor maar 2750!
Alleen rijd ik nu minder (12.000?) ivm verhuizing en gebruik van motor/scooter. En mijn oude 1,6d heeft ook de extra fijntoeslag, dus ik betaal 138 euro wegenbelasting per maand.
Er zitten nu wat kosten aan, airco slang(50,-), airco vullen(80,-), Wiellager(50,-) accu (120,-) en apk in augustus aan te komen.

Ik twijfel een beetje om deze weg te doen, omdat ik deze auto al bijna 6 jaar heb, en eigenlijk nooit turbo/egr problemen heb gehad. Wel verstuivers, maar zelf brandplaatjes vervangen.

Een ander auto kopen van 3/4000 euro is ook weer een investering, alleen betwijfel ik of die 1,8 motoren wel tot de 3,5 ton kunnen.
1 iemand heb ik er over gehoord dat ze wel 5 ton kunnen lopen in dit topic, verder niemand.
Ook in de km lijst staan deze motoren niet hoog....
Iemand goede ervaringen met deze motor?
Thanks
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

De 1.8 staat bekend om olieverbruik.
https://volvo-forum.nl/search.php?keywo ... ubmit=Zoek

Je moet niet alleen naar de houderschapsbelasting kijken maar ook naar de andere kosten (brandstof, verzekering) voor een compleet vergelijk. Stel een benzine bespaart jou op dit moment in jouw geval ca. 1000 euro per jaar en je moet 3000 euro bijlappen, dan ga je pas over 3 jaar geld besparen, onder de voorwaarde dat de nieuwe auto niet meer onderhoud en afschrijving heeft. Sommige verzekeringspremies zijn gekoppeld aan de jaarkilometrages. Je zou voor jezelf na kunnen gaan of hier nog winst te behalen is.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

andere auto kopen kost minimaal 1000,- voordat je deze weer op orde hebt. Toch ff nieuwe banden, is de airco op orde, dstririem wel gedaan, olie en filters enz
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”