Hoi allemaal,
Sinds enkele dagen stottert onze V50 2.0 benzine motor bij lage toeren en geeft hij een 'pruttelend' geluid. Even langs de garage geweest en uit laten lezen.
Oorzaak bobine van cilinder 2 defect. Afspraak ingepland voor komende week om deze bobine en vier bougies te vervangen.
Ik dacht laat ik de boel is even opendraaien of ik iets kan zien.
Cilinder 1, beetje olie boven op de bougie
Cilinder 2, heel erg nat met koelvloeistof. (Zie foto hieronder)
Cilinder 3, ook behoorlijk nat met koelvloeistof.
Cilinder 4, droog
Wat is hier aan de hand? Weet iemand dit?
Stotterende motor
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ik ken de 2.0 motor niet, maar olie in de bougieschachten komt meestal door een lekkage langs het kleppendeksel. Koelvloeistof ook van een lekkage; ergens een slang of aansluiting in de buurt die lekt?
Ik zou eerst zelf alles goed schoonmaken en kijken waar de nattigheid vandaan komt. Het heeft weinig zin om dingen te vervangen en de oorzaak niet op te lossen.
Ik zou eerst zelf alles goed schoonmaken en kijken waar de nattigheid vandaan komt. Het heeft weinig zin om dingen te vervangen en de oorzaak niet op te lossen.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Ik ken de Volvo motoren niet, maar koelwater of olie op de zuigers is meestal lekke koppakking.
Zit het alleen in de bougieschachten, dan is meestal de klepdeksel pakking lek, maar dat zou alleen de olie bij cilinder 1 verklaren.
En niet de koelvloeistof bij 2 en 3.
Dus eerst dit op lossen anders gaat het nieuwe spul ook weer stuk.
Het klopt overigens dat als je een bobinebrug of penbobine vervangt dat je ook de bougies moet vervangen.
Zit het alleen in de bougieschachten, dan is meestal de klepdeksel pakking lek, maar dat zou alleen de olie bij cilinder 1 verklaren.
En niet de koelvloeistof bij 2 en 3.
Dus eerst dit op lossen anders gaat het nieuwe spul ook weer stuk.
Het klopt overigens dat als je een bobinebrug of penbobine vervangt dat je ook de bougies moet vervangen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- NiekdeJ
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13.11.2019 - 13:03
Vandaag heeft de garage bekeken wat de oorzaak was van de koelvloeistof lekkage. De vriesplug was lek. Deze is vervangen en vervolgens de vier bougies en twee bobines ook.
Hij rijdt weer als een zonnetje!
Hij rijdt weer als een zonnetje!
Volvo V50 2.0 Sport Edition II
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Mooi dat het opgelost is, veel fijne km's gewenst!
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999