Ben nieuw op dit forum maar zeker niet met volvo .
Heb zins een paar weken v50 2.4
Daarvoor 10 jaar v70 2.5 10 klepper
En daar voor een v40 2.0 waarmee het virus is begonnen .
De v50 moet nog wel het een en ander aan gebeuren
Uitlaat spruitstuk lekt bij koude moter (,denk,ik)
Distributie over 15000
En de hemel hangt heel erg.
En zo is er nog wel een flinke lijst met kleine dingen die ik wil doen .
Groet jeroen
Voorstellen
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Das een nette V50. Je moet ook wat te klussen houden hé? Ideale caravan trekker ook met die motor. Welkom en veel fijne km'ters gewenst!
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19474
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Welkom. Veel plezier op het forum. Succes met het oplossen van de technische "mankementen"
Enne we zien hier graag foto's van onze Volvo's met een caravan. En zeker als ook die nog eens van Zweedse oorsprong is. Daar is een speciaal topic voor.
Enne we zien hier graag foto's van onze Volvo's met een caravan. En zeker als ook die nog eens van Zweedse oorsprong is. Daar is een speciaal topic voor.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Denk dat de lekkage allang 'gedicht' is als de monteur er naar kijkt. Door opwarming (uitzetting ed.) gaat zo'n lekkage dan al gauw weer dicht.
Boutjes van het uitlaatspruitstuk zitten weleens wat los of de pakking is niet meer goed. Las dit toevallig laatst eens op 'n internationaal Volvo forum, over deze 5 pitters.
Laat de monteur anders nog eens kijken met 'n echt koude start.
Boutjes van het uitlaatspruitstuk zitten weleens wat los of de pakking is niet meer goed. Las dit toevallig laatst eens op 'n internationaal Volvo forum, over deze 5 pitters.
Laat de monteur anders nog eens kijken met 'n echt koude start.
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Ik had, al vanaf aanschaf, een ratelend geluid bij het starten met een koude motor. Dit was elke keer van korte duur.
Eenmaal warm was hier niets meer van te horen.
Het was vooral irritant wanneer je de auto start met andere mensen erbij.
Vorig jaar, na lang ertegen op zien, toch maar eens het spruitstuk gedemonteerd en afgeperst.
Hij lekte behoorlijk tussen de buis en flens bij de buitenste cilinders.
Dit laten tig lassen op het werk.
Ik heb alleen de lekkende aansluitingen laten lassen, omdat ik toch enigszins bang was voor kromtrekken.
Had ik veel eerder moeten doen.
Eenmaal warm was hier niets meer van te horen.
Het was vooral irritant wanneer je de auto start met andere mensen erbij.
Vorig jaar, na lang ertegen op zien, toch maar eens het spruitstuk gedemonteerd en afgeperst.
Hij lekte behoorlijk tussen de buis en flens bij de buitenste cilinders.
Dit laten tig lassen op het werk.
Ik heb alleen de lekkende aansluitingen laten lassen, omdat ik toch enigszins bang was voor kromtrekken.
Had ik veel eerder moeten doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941