hulpveer koppelingspedaal

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
drjas
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28.12.2020 - 00:59
Locatie: Almere

Hoi,

Wie kan mij helpen?
Vanmiddag bij aankomst thuis parkeer ik de auto en ineens hoor in PANG en ligt er een veer bij m'n pedalen!
Na wat zoekwerk lijkt het de hulpveer van het koppelingspedaal te zijn. Kan het zijn dat het de 31200941 is? Waar kan ik die -voor een zacht prijsje- halen?

Tips voor het plaatsen? Volgens mij moet ik 'm in het gaatje zien te krijgen (bovenaanzicht) waar je het vet ziet zitten en daarna over het haakje heen krijgen. Ik heb ergens op een ford forum gelezen dat iemand de veer met een sleutelbosring over het haakje heen trok. Hoe om moet je veer geplaats worden? Maw korte kan boven of onder? En moet de opening van het haakje van de veer richting de firewall of andersom?

Mvg,
Andreas
hulpveer koppeling.png
bovenaanzicht.png
haakje op pedaal.png
31200941.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S40 II 2005 2.4 Momentum
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Gewoon even langs de Volvo dealer, lijkt mij. Die weet precies wat je moet hebben en het zal niet de wereld kosten, zo'n veertje. En ze kunnen je ook vertellen hoe die gemonteerd moet worden.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
MGS402005
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 29.06.2021 - 00:18
Locatie: Haarlem

Ik had het een paar jaar terug, best vreemd om opeens een afgebroken veer te vinden...

Je foto's van de punten om te bevestigen kloppen volgens mij. Zelf ook die punten gebruikt.

Het terugplaatsen vond ik verdraaide lastig en was er een paar pogingen en een paar uur mee bezig. Vervelend klusje. De veer is sterk en lastig uit te trekken. Van een sleutrelring kreeg ik beurse vingers... Uiteindelijk heb ik het gedaan met een stuk touw.

Mocht de dealer een schappelijk prijs vragen om de veer te plaatsen, dan zou ik dat serieus overwegen.
Volvo S40 2.4i manual 2005 sunroof
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”