HELP! Immobilizer S40 T5

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

Beste allemaal,

Ik heb mij maar aangemeld op het forum op de hoop hier hulp te vinden. 4 maanden geleden reed ik met mijn S40 T5 uit 2004 op de snelweg. Hevige regenbui. Ineens uit het niets. Minder motor vermogen. Anti skid. Immobilizer.

Auto uit gedaan. Aangedaan. Reed weer. 20meter verder zelfde probleem. Afgesleept door ANWB en die zei dat het het gaskleppenhuis is.

Vervangen en auto reed als een trein. Nergens last van. Voor 1 kilometer. Daarna geparkeerd. Weer gestart en na 300 meter. Weer minder motor vermogen. Dus ik stoppen. Auto uit. En wilde ik weer starten. Immobilizer.


In de garage is het een en ander vervangen: contactslot. Batterijtjes afstandbediening. Die krukasssensor/positiesensor??? En dus het gaskleppenhuis. Hielp niet….

Ik naar de dealer. Buitenweg. Die zeiden het is je CEM, die is vervangen à teveel geld….. hielp niet. Na uitlezen kregen ze alle computers groen behalve BCM/absblok. Die was paars?? Dus konden ze nog wel even vervangen voor €1600. Dat werd me te gek. Auto weg gehaald bij Buitenweg. Hebben ze m’n chassis lopen open zagen boven abs blok. Want was anders teveel moeite om die eruit te halen. #^*>#£¥+€&@……. Want ze wilde hem laten controleren maar die man die dat zou doen deed het niet meer??? Heel vaag verhaal allemaal kwam bij mij het idee dat er alleen maar vervangen word daar en niet gerepareerd of gecheckt…. A fin, Dus heb ik er nu zelf een tweedehands absblok in zitten. Overigens heb ik mijn originele absblokje laten checken door AC tronics. En die beweerde dat die nog wel goed is??????? Maarrr. Immobilizer zit er nog steeds op…….. Hoe krijg ik die eraf? Auto staat al 3 maanden stil hiermee en ik mis haar echt😪.
Is er iemand die mij kan helpen hiermee? Die tips heeft?


Ik hoor het graag, mijn excuses als dit bericht in verkeerde rubriek of iets staat. Alvast dank!

Groet,
Derk
S40 T5 350hp😈
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1439
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Is er buiten het uitlezen om al eens een fatsoenlijke diagnose gedaan? Lijkt mij een storing op de CAN bus, is met een scope wel te zien.
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

Met een scope? Sorry ik ben technisch elektrisch niet super weg gelegd hahahaha. Enig idee wie dit kan en waar? Naar mijn weten is het alleen uitgelezen…
S40 T5 350hp😈
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1439
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Een goede dealer heeft hier gewoon goed personeel voor in dienst met de juiste kennis.

Geen aftermarket accessories geinstalleerd? Vooral goedkope xenon setjes kunnen voor problemen zorgen en zelfs je (nieuwe) CEM om zeep helpen.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 649
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Na een regenbui dit soort problemen wijst wel op de CEM ja. Is er geen kans dat er nu wederom vocht bij de nieuwe CEM komt of dat wellicht de stekker door vocht schade heeft?

Trouwens wel 'n behoorlijk hobbybob gehalte van een dealer... De zaag er maar inzetten.
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

@the Mechanic Dank voor je reactie!helaas geen aftermarket Xenon maar origineel zover ik weet. Dealer wilde ook nog de BCM vervangen. Wellicht een andere dealer maar is gaan vragen voor complete reload….?

@volvo440special Ja geen vocht bij stekkers. Geen druppel echt…. Dealer heeft er mooi in gezaagd inderdaad. Zie foto’s.


Overigens kreeg ik al deze foutmeldingen…. (Zie foto’s)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S40 T5 350hp😈
Sracovlov
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13

Ik zou terug gaan naar die dealer, zij hebben opzettelijk schade gemaakt aan jouw auto. Laat ze het maar herstellen, wat een prutsers.
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Ook een stukje carrosserie-stevigheid ben je zo kwijt, niet accepteren!!
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

Terug naar de dealer ga ik zowieso. Maar ik wil heel graag van die immobilizer af en gewoon weer rijden met de auto🙈🙈. Iemand een idee?
S40 T5 350hp😈
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

Update! Ik heb de oude cem erin gezet en nog maar. 5 meldingen. Weet iemand wat deze meldingen exact zijn en wat de DD30 kan veroorzaken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S40 T5 350hp😈
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

UPDATE!!!!!!! Volvotje rijd weer!!! Wat bleek nou;

Ik heb een Ex politie auto, na een boel rondvragen bij de KLPD, en via een bedrijf cornellissen erachter gekomen dat deze volvo’s back in the days, werden getuned dmv een nieuwe Chip op het ECU moederboard te solderen.

Na ruim 15 jaar dienst van 2 particulieren en de eerste eigenaar meneer de agent, heeft deze de geest gegeven bij hoge temperaturen. Dus afterall, heb ik een tweedehands ECU geregeld en laten Klonen bij Obbe! Inmiddels ruim 2000 kilometer verder, rijd mijn trouwe volvotje weer als een tierelier. Dank allen voor de hulp!!!
S40 T5 350hp😈
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Is er door een Volvo dealer in de auto gezaagd om hierbij ter komen ?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”