S40 T5 CEM-DD30 foutmelding! Help?!

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

Beste allemaal,
Ik heb een immobilizer al een tijdje op mijn Volvo. Cem vervangen door dealer was 1 grote ramp en kreeg 40 meldingen. Wat blijkt het vermoeden nu dat die nooit is ingeleerd. Nu de oude cem er weer in en ik krijg nog maar 5 meldingen…. Kan iemand mij helpen wat deze veroorzaken? En dan met name de DD30 code welke hoogstwaarschijnlijk de immobilizer veroorzaakt? Zie foto’s. Alvast dank!
Gr. Derk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S40 T5 350hp😈
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Die CEM-DD30 geeft aan dat de communicatie tussen CEM en wissermotor ontbreekt. (WMM= Wissermotormodule)

De rest met een raam die z'n positie kwijt is en elektrisch inklapbare spiegels die geen stuursignaal krijgen.

Dus niets met de immobilizer.
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

volvo440special schreef: 24.08.2021 - 17:09 Die CEM-DD30 geeft aan dat de communicatie tussen CEM en wissermotor ontbreekt. (WMM= Wissermotormodule)

Hmmm wat kan dan de immobi veroorzaken? Niet dat de cem meet dat er geen wissers zijn. Dus immobi anders kan je niet veilig op weg? Wat denk jij? Kabelbreukje ergens?
De rest met een raam die z'n positie kwijt is en elektrisch inklapbare spiegels die geen stuursignaal krijgen.

Dus niets met de immobilizer.
S40 T5 350hp😈
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Zie nu je reactie pas, hij staat nogal onduidelijk in een citaat.

Wellicht een probleem met de sleutel? Heb je de reservesleutel al geprobeerd?

Maar je hebt nu de oude CEM geplaatst.. Ik neem aan dat er een reden was dat er een nieuwe geplaatst is? Ben je al terug naar de dealer geweest? Zo'n nieuwe CEM kost nogal wat. Ik zou het hun mooi op laten lossen als de nieuwe CEM alleen maar meer storingen veroorzaakt.
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

UPDATE! De auto weer voorzien van z’n originele abs blok. Zat een tweedehands in van identieke. Maar uiteraard komen die immobilizer codes niet overeen. Maar de Auto start, ik blij! Alleen geeft de auto nog aan; antiskid tijdelijk uit.
Nog niet uitgelezen.
Iemand een idee?
S40 T5 350hp😈
Gebruikersavatar
DerkVeld
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 28.07.2021 - 18:01
Locatie: Baarn

UPDATE!!!!!!! Volvotje rijd weer!!! Wat bleek nou;

Ik heb een Ex politie auto, na een boel rondvragen bij de KLPD, en via een bedrijf cornellissen erachter gekomen dat deze volvo’s back in the days, werden getuned dmv een nieuwe Chip op het ECU moederboard te solderen.

Na ruim 15 jaar dienst van 2 particulieren en de eerste eigenaar meneer de agent, heeft deze de geest gegeven bij hoge temperaturen. Dus afterall, heb ik een tweedehands ECU geregeld en laten Klonen bij Obbe! Inmiddels ruim 2000 kilometer verder, rijd mijn trouwe volvotje weer als een tierelier. Dank allen voor de hulp!!!
S40 T5 350hp😈
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”