Goedemorgen allen,
Onze V50 2.4 begint steeds beter te bevallen, een los stekkertje van de CEM mag de pret niet drukken (alhoewel best vervelend in Denemarken waar ze afslepen en pas de volgende dag kijken wat er loos is).
Nu willen we binnenkort een paardentrailer kopen, het gewicht van de trailer plus inhoud zal neerkomen op circa 1.300 kg. Als ik kijk hoe 'loom' de auto is (rijdt lekker maar die 140pk haal ik er niet uit) vrees ik dat de auto te licht is voor dit trekgewicht.
Iemand ervaringen hiermee? Ik dacht nog even aan chiptuning maar het koppel neemt dan maar met 15-20 nm toe en of dat nou echt zoden aan de dijk zet...
Jullie mening over paardentrailer achter V50 (2.4, 170 pk)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Dat vermogen is meer dan zat en juist de 2.4 is zeer geschikt , er worden ook massaal caravans versleept met kleinere ( koppelarmere ) 1.6 1.8 en 2.0 blokken naar verre vakantie bestemmingen. Zeker in het vlakke NL merk je dat niet , bergop tellen de kilo's wel maar ook dat kan de 2.4 prima. Ga eerst maar eens zelf proberen met die volle trailer , je zal verbaasd zijn dat hij amper anders door zn toeren gaat. Sowiewo rijd je met een paard erachter overal heel langzaam/voorzichtig.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
V50 2,4 met 170pk (okay, pas bij max rpm)
met paardentrailer (en paard)
Wat denk je van:
440 1,8 met 90pk
veel lichter in gewicht en slechtere wegligging. Gewichtsmiddelpunt van de beladen aanhanger 'staat veel hoger' (dan een karretje zand)
en het paard beweegt met enige regelmaat.
Ik reed met het vrachtverkeer mee,
rustig aan de tunnels door
en vooral in de bochten; elke stap die het paard verzet voel je.
Uh, chiptuning lees ik in jouw bericht?
Dat vind het paard niet nodig hoor..........
met paardentrailer (en paard)
Wat denk je van:
440 1,8 met 90pk
veel lichter in gewicht en slechtere wegligging. Gewichtsmiddelpunt van de beladen aanhanger 'staat veel hoger' (dan een karretje zand)
en het paard beweegt met enige regelmaat.
Ik reed met het vrachtverkeer mee,
rustig aan de tunnels door
en vooral in de bochten; elke stap die het paard verzet voel je.
Uh, chiptuning lees ik in jouw bericht?
Dat vind het paard niet nodig hoor..........
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 30.06.2021 - 21:49
- Locatie: Borger-Odoorn
Hi,
Ik rijd al jaren regelmatig met een vergelijkbare trailer+paard met een 2.0 Benzine Sport I.
En inderdaad in het vlakke Nederland gaat dat heeeeeel gemakkelijk
(Ik trok hem heeeel vroeger ook met een Alfa 155, 1.6; kan ook).
Wel een beetje verstandig rijden, op koppel houden.
Dus, helaas, via deze weg ga je er niet onderuit komen
P.S. Hopelijk zit de trekhaak er al onder? Dat is wel een dingetje wanneer die achteraf gemonteerd moet worden.
Veel veilige kilometers toegewenst met al jullie paard(en)krachten.
Ik rijd al jaren regelmatig met een vergelijkbare trailer+paard met een 2.0 Benzine Sport I.
En inderdaad in het vlakke Nederland gaat dat heeeeeel gemakkelijk
(Ik trok hem heeeel vroeger ook met een Alfa 155, 1.6; kan ook).
Wel een beetje verstandig rijden, op koppel houden.
Dus, helaas, via deze weg ga je er niet onderuit komen
P.S. Hopelijk zit de trekhaak er al onder? Dat is wel een dingetje wanneer die achteraf gemonteerd moet worden.
Veel veilige kilometers toegewenst met al jullie paard(en)krachten.
V50 Sport I, B4204S3 + MTX75
-
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Ik zie het probleem ook niet. Dit zijn juist dé blokken die geprefereerd worden om te trekken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.04.2021 - 13:02
OK, dank voor jullie reacties! Misschien moet ik er ook gewoon eens even een specialist naar laten kijken, heb ervaring met veel auto's maar als je had gezegd 110 pk had ik je ook geloofd. Die 140 voel ik gewoon niet. En als je dan weet dat we op vakantie met volle bepakking vaak handmatig de automaat gingen terugschakelen voor een inhaalmanoeuvre, tsja, dan snappen jullie wellicht waarom ik wat huiverig ben om er 1.300 kg achter te gooien.
Maar: ga het gewoon proberen, after all: the proof is in the pudding
Maar: ga het gewoon proberen, after all: the proof is in the pudding
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.04.2021 - 13:02
Ja, trekhaak zit er onder en verlichting functioneert goed. Auto is ook bewust als vakantieauto gekocht & paardentrailer had ik toen al in mn achterhoofd, dagelijkse auto is elektrisch en van het type dat je niks mee kan zeulen (BMW i3). En de 9-3 Cabrio kan het formeel wel (2.0 turbo) maar juist de V50 kan in de achterbak de nodige accessoires beter meenemen.Nick V50 Sport I schreef: ↑02.09.2021 - 10:45 Hi,
Ik rijd al jaren regelmatig met een vergelijkbare trailer+paard met een 2.0 Benzine Sport I.
En inderdaad in het vlakke Nederland gaat dat heeeeeel gemakkelijk
(Ik trok hem heeeel vroeger ook met een Alfa 155, 1.6; kan ook).
Wel een beetje verstandig rijden, op koppel houden.
Dus, helaas, via deze weg ga je er niet onderuit komen
P.S. Hopelijk zit de trekhaak er al onder? Dat is wel een dingetje wanneer die achteraf gemonteerd moet worden.
Veel veilige kilometers toegewenst met al jullie paard(en)krachten.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Ervanuitgaande dat ie technisch in orde is , is het natuurlijk wel een zware auto in deze uitvoering met een lome automaat .
Dat kan niet op tegen elektrisch of turbo .
Die saab is ook leuke combi dan , en met turbo en nog meer eigen gewicht trekt ie nog beter.
Dat kan niet op tegen elektrisch of turbo .
Die saab is ook leuke combi dan , en met turbo en nog meer eigen gewicht trekt ie nog beter.
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
De auto laten uitlezen om te kijken of er foutcodes instaan, ervan uitgaande dat alles netjes is qua onderhoud etc..
Daarnaast kan je natuurlijk altijd de auto op een rollenbank zetten om te laten testen of deze zijn vermogen / koppel nog haalt.
Is beide op orde dan kan je blijkbaar deze motor uitvoering zeer makkelijk naar de 170pk software upgraden.
Daarnaast kan je natuurlijk altijd de auto op een rollenbank zetten om te laten testen of deze zijn vermogen / koppel nog haalt.
Is beide op orde dan kan je blijkbaar deze motor uitvoering zeer makkelijk naar de 170pk software upgraden.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5388
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ik zie hier in Zweden geregeld een paardentrailer of sleurhut achter een V50. Probleemloos de heuvels door
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Paardentrailer erachter kan uitstekend met dit blok zoals iedereen al roept.
Enige met de automaat is handmatig schakelen met deze combi, maar dat is sowieso wel prettig aangezien je ver vooruit wil kijken en anticiperen zonder direct te moeten remmen.
Wij hebben zelfs wel eens uit nood met de Focus 1.6 met trailer gereden en dat ging prima.
Was dan geen snelweg en als er drukte achterin ontstaat heb je weinig te vertellen met z'n lage gewicht, maar daar heeft de V50 al veel minder last van.
Enige met de automaat is handmatig schakelen met deze combi, maar dat is sowieso wel prettig aangezien je ver vooruit wil kijken en anticiperen zonder direct te moeten remmen.
Wij hebben zelfs wel eens uit nood met de Focus 1.6 met trailer gereden en dat ging prima.
Was dan geen snelweg en als er drukte achterin ontstaat heb je weinig te vertellen met z'n lage gewicht, maar daar heeft de V50 al veel minder last van.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.04.2021 - 13:02
Check Verzwaarde achterveren anderhalve week geleden gekocht, gaat mijn broertje er ergens komende maand onderzetten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.04.2021 - 13:02
Wederom dank voor al jullie reacties. Binnenkort gaan er verzwaarde achterveren op en daarna gaan we het gewoon uitproberen. Als het dan toch erg moeizaam blijkt te gaan gaat 'ie voor de zekerheid even de rollenbank op.
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Heb je verzwaarde achterveren of komen er extra hulp veren op?
Ben benieuwd naar je ervaringen met de oplossing.
Lees ook graag welk merk / type je hebt toegepast.
Ben benieuwd naar je ervaringen met de oplossing.
Lees ook graag welk merk / type je hebt toegepast.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)