Bluetooth Volvo v50 en winterbanden voor in Noorwegen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
DavidE
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.09.2022 - 00:45

Dag Allemaal! Zoals jullie zien ben ik nieuw hier op het forum. David, 24 jaar en nog student. Ik ga afstuderen in Alesund in Noorwegen en heb voor de trip een Volvo V50 gekocht met nieuwe motor. Ik zie niet wat er mis kan gaan ;).

Het is een mooie uitvoering met stoelverwarming en dakje, alleen geen aux of bluetooth. Nu heb ik al veel gezocht op het forum, maar het uitsluitende antwoord heb ik nog niet, met name ook omdat sommige opties niet meer verkrijgbaar zijn. Hoe kan ik op een goede manier bluetooth inbouwen zodat ik ook nog de knoppen kan gebruiken op het stuur en de radio. Het liefste wil ik ook de telefoon gebruiken, met de microfoons van de volvo. Maar ik begreep al dat dat lastig is. Ik heb de radio met alleen de CD knop en een enkele wisselaar. Geen aux, wel een simkaart. Zoals gezegd ben ik ook student, dus het liefst ook voordelig :).

Dan de winterbanden, mocht er iemand toevallig nog een goed setje (meer dan 6.5mm) hebben liggen op lichtmetalen velgen met goede banden van een goed merk, houd ik mij ook van harte aanbevolen. Het liefst de 15 inch van 195 breed, dat is weer wat leuker voor het verbruik.

Dank alvast!
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5389
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Wat betreft winterbanden:
Heb je geïnformeerd hoeveel sneeuw daar valt? Anders zou ik lokaal banden kopen. Als er aardig wat sneeuw valt, ga je het niet redden met West-Europese winterbanden.
Mijn advies is om daar een setje velgen met banden (met spikes) aan te schaffen.

Ik woon zelf in Zweden. (geen Noorwegen) Hier heten ze dubbdäcken.

👇🏻👇🏻👇🏻

Screenshot_20220927-112848_Gallery.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Toss
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19.09.2022 - 11:19

Hoi DavidE,
Ik heb de Bluetooth probleem opgelost in mijn V50, Heel simpel attachment en werkt fantastisch. Maar niet echt goed voor telefoon gebruik.

Gebruikersavatar
Scaniafan
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 05.01.2018 - 15:22

@ Toss, hoe heb jij dat bluetooth device besteld? De beschrijving in de video geeft een link naar Amazon, maar daar kan het device niet verstuurd worden buiten de US?
Toss
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19.09.2022 - 11:19

Scaniafan schreef: 11.10.2022 - 09:27 @ Toss, hoe heb jij dat bluetooth device besteld? De beschrijving in de video geeft een link naar Amazon, maar daar kan het device niet verstuurd worden buiten de US?
ik heb deze weg genomen, het komt uit China en werkt uitstekend......

https://nl.grandado.com/products/car-au ... U3MzY5OTYw
Thijs_Rallye
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 29.10.2020 - 19:24

Ik en een paar vrienden hebben goede ervaringen opgedaan tijdens het bezoeken van de Sweden Rally met Nokian winterbanden. Die hebben speciale arctische banden en het verschil met "onze" winterbanden was echt dag en nacht. (verschillende keren die rally bezocht :) ) Geen kettingen nodig gehad met de Nokians, dat was met de normale winterbanden echt een ander verhaal.
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Nokian banden maakte ooit deel uit van het Finse Nokia concern.

Sinds de bandenactiviteit verzelfstandigd is heet het bedrijf Nokian.
De Scandinavische achtergrond staat garant voor winterbanden die het goed doen in Noorwegen.

Nokian maakt ook zomerbanden. Die zijn ook van goede kwaliteit.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”