cruisecontrol probleem

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Toss
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19.09.2022 - 11:19

Hoi Vrienden,
Ik ben nieuw op deze fantastische forum. Ik heb nu mijn 8e Volvo. Ik begon met een 850, daarna 4 V70s, 2 x V40 en nu een V50 uit vroeg 2007.
Ik heb wel een probleem ontdekt me de cruisecontrol. Het werkt uitstekend, alleen soms, als ik de ingestelde snelhieds herhaling knop gebruik, en dan moet remmen tijdens het optrekken, merk ik een enorme weerstand aan de rempedaal. Het remt wel maar kost veel spier druk. Dit is niet hoe het hoort, neem ik aan. Het gebeurd niet altijd gelukkig, en gebeurd nooit als cruisecontrol uit staat.
Wie heeft hier een idee over? Kan ik dit oplossen? Is dit normaal?
Vriendelijk bedankt al vast
Toss
Nick V50 Sport I
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 30.06.2021 - 21:49
Locatie: Borger-Odoorn

Hoi,
Ik heb geen idee. Over wat voor een V50 spreken we?
Maar mij valt op dat je schrijft: "niet altijd" en "nooit met cruise control aan". Wellicht is het handiger om
eerst maar even te concentreren op het remprobleem zonder te denken aan de rol van de cruise control hierin.

Het lijkt erop dat bij tijd en wijle je rembekrachtiging wegvalt; vanuit die observatie verder zoeken is in aanvang gewoon eenvoudiger.

Dan komt later wel de eventuele rol van de cruise control (en/of andere achtergrond componenten).
Benieuwd!
V50 Sport I, B4204S3 + MTX75
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

Volgens mij lees je niet helemaal goed Nick V50 Sport I.
Ik zou beginnen met laten uitlezen, want hij ziet het cruisesnelheid hervatten blijkbaar niet als zijnde rijden op cruisecontrol.
Volvoless, nu Golf VII
Toss
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19.09.2022 - 11:19

Hoi, bedankt met jullie reacties.
Het probleem is alleen bij het gebruik van cruisecontrol. Verder werken de remmen uitstekend.
Wat betreft het type van mijn V50 uit 4-2007, op het kentekenbewijs staat bij "type" .... mw2142?? Wat betekent mw trouwens?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”