Brom bij koude start 1.8i

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
allardoes
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27.11.2008 - 17:51

Beste forumleden,

na een aantal jaren Ford en Polestar hebben wij nu naast de Polestar 2 een Volvo V50 uit 2009 toegevoegd aan ons wagenpark. Het is na veel zoekwerk een V50 uit 2009 geworden (over iets meer dan een jaar youngtimer) aangezien mijn vrouw veilig en betrouwbaar door het land moet kunnen rijden nu ze haar eigen bedrijf is gestart. Nu viel ons op bij de terugreis van ophalen bij het garagebedrijf en niet bij de proefrit, dat er bij de start een vervelende diepe brom in de auto zit. Wanneer de motor warm is is deze weg, maar op het moment dat je start is deze best indringend aanwezig ook in het in interieur.

Ik heb al een check gedaan of de uitlaat misschien lek is, dat is niet het geval en wanneer ik de vuldop van de olie losmaak dan is het geluid nog veel sterker te horen. Ik heb het forum en internet afgespeurd, maar helaas weinig info kunnen vinden. Daarom hoop ik dat er misschien een forumlid is die dit herkent en weet dat dit normaal is of het heeft kunnen oplossen.

Verder viel mij op dat er geen bodemplaat bij zit, nu weet ik niet of dat normaal is, ik heb navraag gedaan bij de dealer en daar kan je hem laten plaatsen maar hoor graag jullie ervaring.

Voor de volledigheid het is een
Volvo V50
1.8 benzine type motor B4184S11
Kilometerstand 208000 km

Alvast dank voor jullie reactie.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Bodemplaat blijft vaker achter na een garagebezoek... Maar hoort er dus zeker wel onder.
allardoes
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27.11.2008 - 17:51

Dank voor je reactie. Laat ik die er onder zetten (evenals een marter beschermer aangezien die nogal actief zijn bij ons).

Hopelijk kan ik dan ook direct iets laten doen aan de brom.
patturik
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.06.2022 - 10:48

Hey Allardoes,

Ik heb zelf een Volvo v50 2.0 benzine (2010). Bij een koude start voel ik ook een flinke brom/resonantie tijdens het stationair lopen. Als de motor warm is, dan wordt het een stuk minder, maar je voelt wel nog steeds deze resonantie rond een laag toerental door de hele auto. Ik heb me laten vertellen dat dit normaal is bij dit type motor en dat het ook wel voorkomt bij de 1.8. Ik heb het ook getest bij nog een andere v50 met 2.0 benzine en deze had het eigenlijk ook. Als ik buiten sta, klinkt de motor juist heel rustig.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Ik wilde hier een bericht over plaatsen, maar kwam toen jou bericht tegen Allardoes.
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

De 1.8 heeft geen bodemplaat (Mijn 2007 S40 had er ook geen). Er zijn geen uitstekende delen die onder de ophanging uitkomen. De brom komt mij ook niet bekend voor.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”