Volvo v50/S40 aankoop

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
spike15502
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.07.2024 - 11:16

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier. Mijn huidige benzine auto zal het niet lang meer volhouden en is het dus tijd voor een nieuwe auto. Ik rij zon 25-30k km per jaar en mijn interesse is gevallen op een v50 of een S40 (2005-2012). Omdat de kans groot is dat ik nog meer ga rijden dan dat ik nu doe wil ik graag een diesel.

Mijn budget is alleen niet groot, maximaal €4,5-5k. Een D2 is beschikbaar vanaf 240k km, en een 2.0 vanaf 300k. Ik weet dat Volvo Volvo is en goed onderhoud dus alles is.

Ik vraag mij nu af, zijn er grote dingen die vervangen moeten worden rond deze km stand? En wat wou de beste keuze zijn voor mij? Kan ik binnen dit budget een goede Volvo kopen? Of kan ik beter doorsparen? Ik rij eigenlijk alleen maar snelweg kms (40 heen en 40 terug) naar mijn werk, en eens in de week verder weg (130 heen en 130 terug).

Graag zie ik jullie behulpzame reactie tegemoet!
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 733
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Misschien kan je ook een 2.4 op LPG overwegen in je keuze.
Ik denk dat, dat nog goedkoper rijdt dan diesel.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8768
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Goedkoper zeker weten, maar met een diesel sta je niet zo vaak bij de pomp en kan je ook 's nachts tanken.
Diesels zijn Peugeot motoren toch? Die 1.6 waren in het verleden veel problemen mee hier op het forum, de 2 liter is wel een aardig blok als ik het goed heb onthouden.

Hier staat ook een S40 op LPG met inmiddels 3 ton. Sinds wij hem hebben heb ik 2 hulp draagarmen achter vervangen, koelwater reservoir, stabistangetjes voor en achter, remmen, verse olie uiteraard en binnenkort de distributieriem.
Geen hele gekke dingen eigenlijk. De auto rijdt ook gewoon goed, stuurt als een Ford. Snel is hij met de 2.4 5 cilinder niet, tenminste ik vind het geen snelle auto om eerlijk te zijn.
S40 2.0D van een collega vond ik wel fel.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28585
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik heb een vroege 2.0D gehad en dat was ellende.
Schijnen later wel beter te zijn geworden, de 1.6 is als D2 ook goed verbeterd ten opzichte van de 1.6D qua benaming. Is technisch op diverse vlakken anders dan z'n voorganger.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 733
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

JeroenSpock schreef: 10.07.2024 - 13:28 Goedkoper zeker weten, maar met een diesel sta je niet zo vaak bij de pomp en kan je ook 's nachts tanken.
RIj nu al tientallen jaren op LPG, maar nog niet heel vaak problemen gehad in NL om te kunnen tanken (ook 's nachts niet).
In het buitenland wat vaker, maar daarvoor heb je dan ook benzine in de tank zitten.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
redracer
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Bij die diesels met 240k-300k krijg je dan 'alles' qua slijtage (injectoren/vliegwiel/turbo/dynamo/airco/driem roetfilter ) mits er al iets vv is. Kijk dus wat er al aan groot onderhoud geweest is. Hou minimaal 1000€ achter voor achterstallig onderhoud .

Wellicht is een V40 D2 ook nog wat dat is wel lichtjaren vooruit alleen dan zul je moeten doorsparen , nu zit je dan in de categorie troep van anderen 'export' materiaal

Zet hier gewoon een link neer naar de auto's die je wat lijkt dan kijken we mee.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”