Omdat mijn schokdempers na 280000 km en 18 jaar wel aan vervanging toe zijn heb ik een afspraak gemaakt om de dempers, veren, toplagers en rubbers rondom te vervangen. Garage stelt ook dat uilijnen noodzakelijk is.
Prijsopgave is 1600E. De enige scholdempers die ze kunnen leveren zijn van Monroe. Is dit een redelijk bedrag? Ik vind het veel geld maar kan niet inschatten of het zin heeft om rond te bellen.
Ik ben woonachtig in Amsterdam en gun het mijn garage in principe maar als ze hier in Amsterdam het dubbele vragen het bij deze ingreep misschien verstandiger om elders te kijken. Graag advies.
Advies kosten schokdempers/veren etc
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5827
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gevoelsmatig zeg ik dat het geen slechte prijs is, maar ook geen aanbieding voor standaard dempers. Je zou ook gewoon de kwikfit of een lokale bandenspecialist o.i.d. kunnen bellen voor een alternatieve offerte.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 28.04.2022 - 11:19
- Contacteer:
Ik wil die van mij volgend jaar te gaan doen.
Er is een enorm aanbod in de aftermarket, van spotgoedkoop, 385€ voor een complete veer en demperset, tot ver boven de 1500 euro
Misschien zelf kopen en vragen of men deze wil plaatsen?
https://www.cargoods.nl/triple-s-schroe ... 9UEALw_wcB
Er is een enorm aanbod in de aftermarket, van spotgoedkoop, 385€ voor een complete veer en demperset, tot ver boven de 1500 euro
Misschien zelf kopen en vragen of men deze wil plaatsen?
https://www.cargoods.nl/triple-s-schroe ... 9UEALw_wcB
v50 2.4i 2006
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 29223
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik zou me afvragen hoe goed een schroefset van nog geen 300 euro is.
Vaak kennen de goedkope sets alleen maar standje hard en keihard.
Vaak kennen de goedkope sets alleen maar standje hard en keihard.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8890
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mijn eerste idee is veel te duur.
Aan de andere kant, 2 achter dempers voor mijn moeders Fox kosten bij de garage al 190 euro, echt idioot veel.
Niemand in de omgeving die handig is er tegen vergoeding zelf gekochte onderdelen wil helpen monteren?
Uitlijnen is wel nodig want de voorwielen moeten vrij ver los voor deze ingreep.
Aan de andere kant, 2 achter dempers voor mijn moeders Fox kosten bij de garage al 190 euro, echt idioot veel.
Niemand in de omgeving die handig is er tegen vergoeding zelf gekochte onderdelen wil helpen monteren?
Uitlijnen is wel nodig want de voorwielen moeten vrij ver los voor deze ingreep.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
TripleS en TA Technix is inderdaad knalhard en weinig comfort.
De kwaliteit is dan ook dat het na een jaar of 5 al niet goed meer is.
En doordat het zo hard is, slijten je toplagers en rubbers ook weer veel harder.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Voor als je een kwaliteitsonderstel wilt hebben, dan kies je voor een Bilstein / Eibach of Koni set.
https://www.extreme-carstyling.nl/nl/we ... rsal=false
Prijzen van standaard spullen kan je natuurlijk nakijken op Autodoc of MisterAuto.
Als je je onderstelbussen wilt vervangen en geen geld voor Powerflex hebt:
https://www.strongflex.eu/en/tuleje-pol ... 71465_12mm
Dit zijn de rode ter vervanging van de standaard bussen.
Ze hebben ook geel, dat zijn wat stuggere sport versie.
https://www.extreme-carstyling.nl/nl/we ... rsal=false
Prijzen van standaard spullen kan je natuurlijk nakijken op Autodoc of MisterAuto.
Als je je onderstelbussen wilt vervangen en geen geld voor Powerflex hebt:
https://www.strongflex.eu/en/tuleje-pol ... 71465_12mm
Dit zijn de rode ter vervanging van de standaard bussen.
Ze hebben ook geel, dat zijn wat stuggere sport versie.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Als je onderstel is los geweest dan moet je altijd uitlijnen.
Misschien kan je het beste gelijk je complete draagarmen (voorzijde) in 1 keer vervangen i.p.v. alleen de bussen?
Bijvoorbeeld een complete set met alles er gelijk in:
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... 5B%5D=2905
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Ik heb zelf niet zo lang geleden alles vervangen voor de Billstein oem set. Zo goed als dezelfde kwaliteit als origineel en goed qua prijs. Alles ook bij Autodoc besteld. Zo op het eerste zicht te duur voor wat het is voor Monroe spullen.
Qua montage:
Achter dempers: half uurtje voor beide kanten
Achter veren: Uurtje voor beden kanten
Veren en dempers voor: uur of 2-3 voor beide kanten denk ik voor een garage
Monroe is niet echt een best merk, geen rommel maar ik zou er zelf niet voor gaan als je toch al alles doet. Wel inderdaad opnieuw uitlijnen.
Qua montage:
Achter dempers: half uurtje voor beide kanten
Achter veren: Uurtje voor beden kanten
Veren en dempers voor: uur of 2-3 voor beide kanten denk ik voor een garage
Monroe is niet echt een best merk, geen rommel maar ik zou er zelf niet voor gaan als je toch al alles doet. Wel inderdaad opnieuw uitlijnen.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20614
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mijn idee!JeroenSpock schreef: ↑12.12.2024 - 21:30 Mijn eerste idee is veel te duur.
Aan de andere kant, 2 achter dempers voor mijn moeders Fox kosten bij de garage al 190 euro, echt idioot veel.
Niemand in de omgeving die handig is er tegen vergoeding zelf gekochte onderdelen wil helpen monteren?
Uitlijnen is wel nodig want de voorwielen moeten vrij ver los voor deze ingreep.
Een setje Bilstein B4 koop je voor €700, ik heb die van mij gewoon zelf aangeleverd en er op laten zetten door de dealer á uurtje factuurtje, dat deed €300..
En dat Bilstein spul schijnt beter te zijn dan de Monroe.
Dat was overigens voor een V90 en die heeft achter geen veren maar alleen dempers, vering is daar anders geregeld.
Uitlijnen moet wel gebeuren want alles is los geweest.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 29223
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij het verhaal worden ook nog rubbers rondom vermeld.
Die 1600 euro is dus niet alleen dempers/veren + de montage daarvan.
Die 1600 euro is dus niet alleen dempers/veren + de montage daarvan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb slechte ervaring met de Bilstein B4 achterdempers op mijn oude Vectra, die waren binnen een paar ook weer versleten, terwijl de originele er 15 jaar hadden op gezeten voordat ze stuk waren.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20614
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De Monroe op de V90 waren op na 135k, daarna de B6 15k gehad maar dat was teveel van het goed op de V90 en toen de B4.
Met de caravan super stabiel ook wanneer het even wat harder ging, auto is inmiddels weg..
Ik lees op jou ervaring na alleen maar goede berichten over Bilstein.
Met de caravan super stabiel ook wanneer het even wat harder ging, auto is inmiddels weg..
Ik lees op jou ervaring na alleen maar goede berichten over Bilstein.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Let wel er zit een duidelijk verschil tussen de kwaliteit van de B4 (OEM vervangers) en de gele B6 / B8 / B16 dempers.
Ik heb de B8 op mijn Astra samen met Eibach veren en dat is kwalitatief super spul.
Daarnaast rij ik al ruim 15 jaar met de Corsa op een B16 set (drag race / circuit gebruik) en dat blijft ook gewoon heel.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 28.04.2022 - 11:19
- Contacteer:
Jeetje vorig jaar beide voorzijdes laten vervangen bij de Volvo subdealer.Misschien kan je het beste gelijk je complete draagarmen (voorzijde) in 1 keer vervangen i.p.v. alleen de bussen?
Bijvoorbeeld een complete set met alles er gelijk in:
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... 5B%5D=2905
Draagarm per kant was 275€ en dat is excl. +/- 2 uur montage per kant.
Dank heren voor de linkjes.
Ik heb ze bewaart,
Ik wilde de V50 2.4i verkopen, had hem zelfs al te koop staan.
Na in diverse auto's proef te hebben gereden, was het daarna weer instappen in de Volvo een hele aangename verrassing.
Ondanks zijn 18 jaar rijdt die nog steeds geweldig, geen horten en stoten, geen gebonk, en geen gerammel.
In zijn 3 met 1500 toeren op de rotonde gaat zonder protest en opmerkelijk soepel.
Boven de 1700 toeren reageert die geweldig op het gaspedaal.
De vruchten van goed onderhoud, met dank aan de vorige eigenaar die sinds aanschaf geen enkele beurt heeft overgeslagen.
Vandaar besloten het geld in de Volvo te investeren.
v50 2.4i 2006
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.12.2024 - 19:03
Draagarmen zijn vorig jaar vervangen want rubbers waren uitgescheurd en op. Was toen ook wel echt nodig.corsa_gsi schreef: ↑13.12.2024 - 09:31Als je onderstel is los geweest dan moet je altijd uitlijnen.
Misschien kan je het beste gelijk je complete draagarmen (voorzijde) in 1 keer vervangen i.p.v. alleen de bussen?
Bijvoorbeeld een complete set met alles er gelijk in:
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... 5B%5D=2905
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.12.2024 - 19:03
Zelf doen is geen optie ivm tijd en onervarenheid. I heb wel een vriend die redelijk handig is en zou kunnen helpen maar dat kost tijd en je moet een garage hebben om de boel rustig te kunnen doen. Helaas is dat voor mij niet te regelen.JeroenSpock schreef: ↑12.12.2024 - 21:30 Mijn eerste idee is veel te duur.
Aan de andere kant, 2 achter dempers voor mijn moeders Fox kosten bij de garage al 190 euro, echt idioot veel.
Niemand in de omgeving die handig is er tegen vergoeding zelf gekochte onderdelen wil helpen monteren?
Uitlijnen is wel nodig want de voorwielen moeten vrij ver los voor deze ingreep.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.12.2024 - 19:03
Dank allen voor jullie reacties, ik ga toch nog een rondje bellen van de week.
Het lijkt erop dat het gevraagd bedrag niet helemaal onredelijk is. Garage denkt er een volle dag of langer mee bezig te zijn. Ban garage (Volvo) heeft half februari plek . Ik ga maandag wel even bij KwikFit langs om te horen wat ze daar ervoor rekenen.
Het lijkt erop dat het gevraagd bedrag niet helemaal onredelijk is. Garage denkt er een volle dag of langer mee bezig te zijn. Ban garage (Volvo) heeft half februari plek . Ik ga maandag wel even bij KwikFit langs om te horen wat ze daar ervoor rekenen.