aankoopadvies volvo V50 benzine

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
alfredgeel2
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 08.07.2013 - 12:36
Locatie: Belgisch Limburg (Kempen)

Ik heb enkele maanden terug een V50 1.8 van 2004 ( 175.000km) aangeschaft omdat ik dringend een auto nodig had als overgang naar een bedrijfswagen.
Het aanbod in België is op dat gebied heel gering en ik moet toegeven dat ik misschien wat overhaast te werk ben gegaan.
Niet op het rijgedrag , maar meer om het feit dat de auto heel basic is. Je kan er mee rijden , maar er zit weinig comfort in ( geen cruisecontrol, zwakke radio, airco moet gevuld worden en redelijk veel motorlawaai dat zich in het interieur voortplant).
Nu ik mijn EX40 heb wil mijn zoon graag de V50 overnemen omwille van zijn stages.

Ik ben echter van plan om de V50 over te laten aan een garage en ik heb ook nog een S80 2.0 in aanbieding.
Maar zelf zou ik heel graag terug naar een V50 gaan voor mijn zoon. Ik vind op marktplaats vrij veel V50's terug met een 2.0l of 1.8L motor. Die 2.0L zit ook in mijn S80 en ik heb daar nooit geen problemen mee gehad in de 350.000km dat ze nu heeft.
Maar als ik jullie lijst van hoogste km-standen kijk, kom ik geen 1.8 of 2.0 tegen als het gaat om hoge km-standen. Wil dat dan zeggen dat ze eigenlijk niet zo heel goed zijn?

Maw waar moet ik op letten mocht ik me een Nederlands V50 met opties wil aanschaffen waar mijn zoon toch enkele jaren mee verder kan? ik zoek in de bouwjaren 2010-2012. Lederen zetels, cruisecontrol, radio, airco, trekhaak,...
Volvo 340 1.6D 1986
Volvo 340 1.4 LPG 1984
Volvo 460 1.8 LPG 1992
Volvo 850 2.0 LPG 1996
volvo V70XC 2.5T LPG 1998
Volvo V70 2.5T LPG 2006
Volvo S80 2.0 LPG 2009
Volvo V90CC LPG 2018
Volvo EX40 ext Range 2025
volvo V50 1.8B 2004
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 28008
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn ouders rijden nu heel wat jaren rond in een C30 met de 2.0 benzine motor.
Op laatst een haperend relais van de brandstofpomp na een probleemloze auto.

Wat wellicht mee telt voor de lijst die je hebt gezien, in Nederland hangt de wegenbelasting niet af van de inhoud van het motorblok maar van het gewicht.
Ik denk persoonlijk dat er genoeg 1.8/2.0 motoren rond rijden maar ook gewoon geen lid zijn op het forum en daardoor lijkt alsof de 2.4 motoren vaker voor komen.
Die 2.4 is wel zeer betrouwbaar, lust wat meer benzine maar draait ook minder toeren op de snelweg doordat de versnellingsbak wat langere verhoudingen heeft.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
vvmark
3rd Gear member
Berichten: 272
Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37

Een 2.0 is een prima blok voor de v50. (Net wat meer pit als de 1.8 en qua verbruik dacht ik ongeveer hetzelfde).
Zelf 9 jaar en ruim 100.000 km zonder problemen met veel plezier mee gereden.

Qua radio zou ik minstens voor een high performance gaan en als je ook muziek wil streamen vanaf je telefoon, dan zou ik een my2012 pakken. Dat is het enige bouwjaar met standaard een Bluetooth audio streaming mogelijkheid.
Voor oudere bouwjaren zijn er ook oplossingen te koop: https://vparts.se/nl/volvo-v50/teknik-t ... 33101.html

Wellicht dat de oude prijslijsten je ook kunnen helpen bij de zoektocht.
https://volvocarstools.nl/prijslijsten/volvo-v50
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”