Hi,
Ik heb een vraagje:
Lang geleden heb ik begrepen dat de kachel is aangesloten op het koelwatersysteem van de C70 (1998, Coupé)
Klopt dit?
Mijn vloermatten achterin worden nat en ik verlies koelwater; ongeveer een liter op 80km.
Tevens "begeeft" de kachel het na zo'n 40 à 50km; dan stopt íe met werken.
Als ik het koelwater bijvul, werkt íe weer.
Iemand dit probleem al tegengekomen / verholpen?
mvg,
Timo
Verlies van koelwater - kachel?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12
Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord en inderdaad komt de koelvloeistof van de kachel uit de radiateur.
Ik neem aan dat er achter de auto ook een kachel zit. Je zal het daar moeten zoeken, kaan een aansluiting zijn of de kachel radiateur is lek.
Even de matten er uit en dan op zoek gaan.
Ik neem aan dat er achter de auto ook een kachel zit. Je zal het daar moeten zoeken, kaan een aansluiting zijn of de kachel radiateur is lek.
Even de matten er uit en dan op zoek gaan.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik ben niet bekend met de C70 maar naar mijn weten blijft koelwater binnen de motorruimte. Binnen de cabine loopt er alleen een buizenstelsel om hete lucht te transporteren.Dejeeper schreef: ↑15.02.2020 - 09:00 Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord en inderdaad komt de koelvloeistof van de kachel uit de radiateur.
Ik neem aan dat er achter de auto ook een kachel zit. Je zal het daar moeten zoeken, kaan een aansluiting zijn of de kachel radiateur is lek.
Even de matten er uit en dan op zoek gaan.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Elke auto (met een watergekoelde brandstof motor) heeft gewoon een kachelradiator in de auto zitten, deze zit aangesloten op het koelcircuit van de motor.Jelmer de Jong schreef: ↑22.02.2020 - 13:49Ik ben niet bekend met de C70 maar naar mijn weten blijft koelwater binnen de motorruimte. Binnen de cabine loopt er alleen een buizenstelsel om hete lucht te transporteren.Dejeeper schreef: ↑15.02.2020 - 09:00 Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord en inderdaad komt de koelvloeistof van de kachel uit de radiateur.
Ik neem aan dat er achter de auto ook een kachel zit. Je zal het daar moeten zoeken, kaan een aansluiting zijn of de kachel radiateur is lek.
Even de matten er uit en dan op zoek gaan.
Bij de C70 kun je links van de middenconsole de bekleding naar beneden trekken, de plastic kap daarachter is dan makkelijk te verwijderen. Dan kijk je tegen het kachelhuis aan waar de kachelradiator zit, je ziet de 2 koelwater leidingen wel lopen. Als deze al nat is weet je genoeg.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Maar of dat water vanaf daar de achterbank bereikt...The Mechanic schreef: ↑22.02.2020 - 15:33
Elke auto (met een watergekoelde brandstof motor) heeft gewoon een kachelradiator in de auto zitten, deze zit aangesloten op het koelcircuit van de motor.
Bij de C70 kun je links van de middenconsole de bekleding naar beneden trekken, de plastic kap daarachter is dan makkelijk te verwijderen. Dan kijk je tegen het kachelhuis aan waar de kachelradiator zit, je ziet de 2 koelwater leidingen wel lopen. Als deze al nat is weet je genoeg.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12
Als er geen kachel achter in zit dan kan ik mij haast niet voorstellen dat het achterin nat wordt. Behalve als er grote hoeveelheden koelvloeistof lekken. Maar als je inderdaad 1 liter op 80 km verliest, dan heb je een serieus lek. Maar dan neem ik aan dat als de koelvloeistof van voren naar achteren loopt de matten voor toch ook nat moeten zijn? De natte matten ruiken die ook naar koelvloeistof?
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: Southern California
De kachel zit alleen voorin en is een bekend probleem. Ik heb die van onze C70 preventief vervangen, is goed zelf te doen (zie youtube). Zijn ook niet duur. Vloeistof achterin lijkt me stug, in ieder geval moet het ook voor nat zijn.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5