Rijcomfort C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
alexandervdijk
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09.06.2021 - 17:48

Nu ik de C70 ruim een week in bezit heb zijn er toch wat vraagtekens omtrent het comfort. Zo hoor ik veel wind geruis, lekt de linker vooruit en rechter achterruit water in de wasstraat, bonkt de vering aan de voorkant na vervanging schokdempers en als ik de auto uitzet lijkt het alsof er wat leegloopt, hoge soort fluit toon. Wie heeft er wat antwoorden?
Volvo C70 T5 Coupé 1999 - Rica tuning, Ferrita uitlaat
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Hoi hoi. Dan zou ik de auto toch (laten) controleren op al die punten. Ik heb bijna 5 jaar een C70 I gehad, maar vond hem - ondanks het verlaagde dynamic onderstel - verrassend comfortabel. Ook op drempels geen bijgeluiden, muisstil zelfs. Het enige dat je enigszins hoorde op drempels was de werking van de achterschokdempers, zo'n sissend geluid. Verplaatsing van vloeistof in de dempers. Waterlekkage had ik ook niet. Windruis aan de achterzijde heb je wel, logisch voor een cabrio, maar rondom de voorruiten eigenlijk nauwelijks. De fluittoon herken ik helemaal niet.
alexandervdijk
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09.06.2021 - 17:48

S80 Executive schreef: 26.07.2021 - 18:35 Hoi hoi. Dan zou ik de auto toch (laten) controleren op al die punten. Ik heb bijna 5 jaar een C70 I gehad, maar vond hem - ondanks het verlaagde dynamic onderstel - verrassend comfortabel. Ook op drempels geen bijgeluiden, muisstil zelfs. Het enige dat je enigszins hoorde op drempels was de werking van de achterschokdempers, zo'n sissend geluid. Verplaatsing van vloeistof in de dempers. Waterlekkage had ik ook niet. Windruis aan de achterzijde heb je wel, logisch voor een cabrio, maar rondom de voorruiten eigenlijk nauwelijks. De fluittoon herken ik helemaal niet.
Bedankt voor de reactie. Wat betreft het wind geruis, ik heb de coupe. Ramen blijken niet helemaal goed aan te sluiten, vandaar ook de lekkage als ik door de wasstraat ga.
Volvo C70 T5 Coupé 1999 - Rica tuning, Ferrita uitlaat
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

alexandervdijk schreef: 27.07.2021 - 12:02
S80 Executive schreef: 26.07.2021 - 18:35 Hoi hoi. Dan zou ik de auto toch (laten) controleren op al die punten. Ik heb bijna 5 jaar een C70 I gehad, maar vond hem - ondanks het verlaagde dynamic onderstel - verrassend comfortabel. Ook op drempels geen bijgeluiden, muisstil zelfs. Het enige dat je enigszins hoorde op drempels was de werking van de achterschokdempers, zo'n sissend geluid. Verplaatsing van vloeistof in de dempers. Waterlekkage had ik ook niet. Windruis aan de achterzijde heb je wel, logisch voor een cabrio, maar rondom de voorruiten eigenlijk nauwelijks. De fluittoon herken ik helemaal niet.
Bedankt voor de reactie. Wat betreft het wind geruis, ik heb de coupe. Ramen blijken niet helemaal goed aan te sluiten, vandaar ook de lekkage als ik door de wasstraat ga.
Niet heel gek als de raam/deur rubbers na 22 jaar hun veerkracht en elasticiteit verloren hebben. Er is niet veel aan bij te stellen dus het zou zo maar kunnen dat je die rubbers moet vervangen.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Sorry, ging er even blind vanuit dat je een cabrio had. Ik heb ook twee C70's coupe gehad. De eerste een '98 T5 had dat ook. Vooral aan de bestuurderszijde vaak windgeruis. Het lijkt alsof het raam dan niet goed in de rubbers wordt gedrukt. Als ik me goed herinner duwde ik het raam dan wel eens wat naar buiten. De tweede C70, eentje uit 2002 had dat veel minder. Ik heb ook het idee dat een nieuw rubber en het iets beter afstellen van raam- & deurmechanisme kan helpen. Overigens had ik geen lekkage in de wasstraat. De '98 had wel lekkage bij de B stijl, via het achterraampje. Dat was heel lastig, want dat kwam op de gordel waardoor die nat werd. Dat zit niet lekker en in de winter (toen we nog echte winters hadden) bevroor het mechanisme en kon je de gordel niet gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”