3 inch JT uitlaat voor non turbo

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
bramrj
Starter

Goedemiddag, Ik zat te kijken naar uitlaatsystemen voor mijn S70 1999 2.4 NA. Ik kwam uit op de website ''Martelius.com'' bij de JT 3 inch uitlaat: https://martelius.com/en/jt-volvo-850-s ... ck-exhaust
Hier kan je kiezen voor een non turbo adapter met 1 of 2 dempers. Alleen ben ik bang dat 1 demper zoveel geluid gaat zijn dat je jezelf niet meer hoort op de snelweg. Heeft iemand hier ervaring mee, of een soortgelijke uitlaat voor een non turbo met eventueel een geluidsample?
Dankjewel!
Fabfab
1st Gear member

Ben ook zeer benieuwd. Kan zelf ook niet kiezen tussen 1 of 2 dempers.

Wil eigenlijk 1, maar weet niet of de hond dan gek word in de kofferbak.
Shockwave
5th Gear member

Ik ben bekend met twee situaties:
1. Ik heb een 850 2.5 GLT gereden met een Ferrita 2.5'' (die heeft één kleinere achterdemper) en de kat vervangen voor een rechte pijp. Bij rustig rijden vond ik het ook op de snelweg prima te doen, en kun je gewoon met een bijrijder een gesprek voeren. Zodra de toeren omhoog gingen produceert het een hoop geluid.
2. Ik rij nu een V70R Classic met een 2.5'' pijp custom made door de vorige eigenaar, maar nog wel met een normale demper achter. De originele kat is vervangen door een kleiner exemplaar. De V70R is in deze opstelling gewoon rustig binnen. Als ik een bijrijder heb, en ook passagiers op de achterbank, dan is gesprekken met elkaar voeren geen enkel probleem.

Mijn vermoeden is dat je, als je rustig rijdt, zeg 1500-2000 toeren bij onze 5-cilinders, je dus met één demper prima uit de voeten kan. Ik weet niet of jou grotere pijp (2.5'' die ik gewend ben vs 3'') nog verschil gaat maken.

Idealiter organiseert Volvo Club Nederland weer een eindejaarsmeeting op de 27e. Dan kan je bij diverse auto's komen luisteren.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”