ABS kabelbreuk?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Shockwave
5th Gear member

Hoi, mijn ABS-lampje brand, en dat wil ik logischerwijs opgelost hebben. Wat ik tot nu toe heb gedaan is het volgende:
1. Bij ETS langs geweest. Daar is de computer gecheckt (niets aan de hand, voor de zekerheid toch alles opnieuw laten solderen).
2. Ook is bij ETS gelijk de ABS-pomp gecontroleerd: werkt ook prima.
3. Uitlezen bij ETS gaf aan: het probleem zit linksvoor. Oneindige weerstand op de sensor (moet iets van 1000 ohm zijn). Dat kan duiden op een kabelbreuk of eventueel een kapotte sensor.
4. Naar aanleiding van punt 3 heb ik net de sensor vervangen + de kabel gecontroleerd bij het gedeelte dat direct zichtbaar is in de wielkuip. Bij het aansluitend proefritje bleef het ABS-lampje helaas branden.

Aanvullende info:
De cruise control werkt ook niet, maar dat is niet vreemd omdat het snelheidssignaal volgens mij uit de ABS-computer komt. En die krijgt van z'n sensor LV geen signaal.

Nou moet ik natuurlijk nog dat deel van de kabel controleren die in de motorruimte loopt, maar hebben jullie nog tips waar ik moet letten? Is er een weet-ik-veel-wat-voor relais ofzo dat de boosdoener kan zijn? Kan ik zelf met een multimeter o.i.d. de kabel nog doormeten?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6 - 3 inch downpipe
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”