850 alarm: vraagje...

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Vraagje: ik heb zo'n Volvo Guard-nog-wat alarm systeem op m'n '93-er [850], werkt naar tevredenheid maar wat ik me afvraag is dit:

Wat moet ik in hemelsnaam doen wanneer alle 8 batterijtjes van de 2 x AB'en - :shock: floeps :shock: - opeens leeg zouden zijn en het alarm toevalligerwijs ook nog eens geactiveerd staat?? M.a.w. hoe kruip ik dan zonder allerlei toeters en bellen in mijn auto? Het boekje vermeldt hier niks over... enne, o ja, goeiedag zeg, die batterijtjes kosten een vermogen! 8 x € 4,06 = € 32,48 :( . Kreg nah wat!!
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

8 batterijen... Dan heb je grijze kastjes met een rode streep en een rood knipperding op de linker voorruitstijl . Guard 1 dus. Volgens mij is het zo dat je als je m open doet met de sleutel en m gelijk start dat je dan het alarm omzeilt. Maar dat weet ik niet zeker (100% zeker dan) maar zoiets staat me wel bij.

Succes!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Ik heb even gekeken, op de gebr. aanw. staat 'Volvo Guard alarm system', zonder vermelding van een 1,2 of 3. Het 'statuspaneel' (3- hoekig kastje met statusdioden, ontvanger en functieknop) zit idd op de linker voorruitstijl. De AB is rechthoekig grijs met een zwart klepje waaronder de 4x batterijtjes zitten. Wanneer ik een v.d. portieren open op het moment dat het alarm is geactiveerd, krijg ik bijna een hartverzakking van het oorverdovende geloei!! In de gebr. aanw. staat wel dit: 'N.B.! NA HET ACTIVEREN VAN HET ALARM, KAN HET ALARM PAS NA 10 SECONDEN IN WERKING TREDEN VIA DE VERSCHILLENDE ALARMSENSOREN'. Is dit misschien waar jij op doelt Vlvmafia? Ritsrats naar binnen en starten maar? Kwestie van eens uitproberen vrees ik, tot zover wel alvast bedankt voor je tip :P ! Gr., Annemieke
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Gebruikersavatar
Pat
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.09.2004 - 18:31
Locatie: Oss

Ik heb altijd een paar reservebatterijen bij me en eenmaal per jaar vervang ik ze van allebei de sets.

Succes,

Pat.
Dare to be different...
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Afgelopen zomer heb ik wel 25 euro moeten betalen voor maar 4 batterijtjes bij mijn 960 (die ik toen nog had). De rotdingetjes kosten errrug veel geld!

De houdbaarheid van mijn batterijtjes was overigens wel 2 jaar (gemiddeld 8 x per dag gebruikt) en als je de reserveafstandbediening nooit gebruikt, gaan ze nog veel langer mee!

Je moet trouwens bij dat Volvo-guard alarm ook een klein zwart sleuteltje hebben (of eigenlijk 2 stuks). Als je een lege of kapotte afstandsbediening hebt, kun je onder het dashboard (ergens onder het stuur) een klein zwart klepje opentrekken en dan het alarm uitschakelen. In dat geval zul je de deur met de sleutel open moeten doen en enig geloei is dan onvermijdelijk.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1857
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Bij mijn alarm (GA II) staat dat als je het alarm uit wilt schakelen met sleutel zonder de AB, dat je dan moet wachten tot het alarm is uitgeloeid (30 seconden) en dan gewoon starten. De knipperlichten moeten dan uitgaan en de loei moet niet terugkomen!

30 seconden is wel lang met zo'n loei aan de oren.... :D

gr. Edwin. 8)
Gebruikersavatar
850fan
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.01.2005 - 23:16

Hmm, ben ook wel benieuwd hoe je de auto kunt starten met een geactiveerd alarm. Met mijn vorige auto (MY 94, ook met zo'n GA-I alarm) stond ik vorig jaar zomer midden in de nacht op Schiphol. Batterijen waren dus schoon leeg, dus de afstandsbediening deed niets meer. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, maar dus niet starten. Ook met dat zwarte sleuteltje geprobeerd 'm uit te zetten maar hielp ook niets. Uiteindelijk ANWB er bij en die hebben 'm weer aan de praat gekregen.
De volgende dag dus meteen de batterijen laten vervangen. Dat was geen pretje na een lange reis als een soort dief je eigen auto proberen te "stelen" midden in de nacht... :roll:
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Kijk, dat bedoel ik!
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Gebruikersavatar
Oz-740
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 20.12.2004 - 17:28
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Edwin schreef:30 seconden is wel lang met zo'n loei aan de oren.... :D
Mss heb je hier wat aan :?

.... stukken goedkoper dan 4 (of 8 ) nieuwe batterijtjes :twisted:
Mjoeb
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12.08.2005 - 14:48
Locatie: Leidschendam

Bij Conrad kosten die knoopcellen nog geen Euro!
Kan je elk jaar de batterijtjes vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”