Hallo,
Heb sinds vorige het probleem dat de auto niet meer start.
Motor: B5252S
bouwjaar: 1999
km stand: 360000
Mijn vrouw rijdt vorige week vanaf het werk naar huis. Bijna thuis slaat de auto af.
Nog wel thuis gekregen, leek of de auto op 2 of 3 cilinders liep.
Heb onderstaande dingen al nagekeken.
Uitgelezen met Delphi. (schoonpa heeft zo'n apparaat, heb ik al veel plezier van gehad)
Deze gaf geen foutmeldingen.
bobine vervangen
rotor vervangen
verdelerkap vervangen
relais 103 vervangen
nokkenassensor vervangen
De bougies vonken
injectors doen het
motor wil niet aanslaan, als je wat langer doorstart ploft hij een beetje
Distributie staat op tijd
Iemand een idee waar ik het nog kan zoeken?
Rick
volvo s70 slaat niet meer aan
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Hoe is je compressie? Is het ding niet gewoon gigantisch verzopen (geweest)?
Brandstof injectoren los, bougies eruit, keertje goed doorstarten (eventueel wat olie door het bougiegat om die compressie veren weer te smeren en te laten afdichten).
Dan nog maals proberen, eventueel de brandstofinjectoren nog los laten op de eerste start met remmenreiniger direct in de inlaat(na luchtfilter).
Als de vonk er is en de brandstofdruk dan moet die het gewoon gaan doen bij zo'n eenvoudig mechanisch blok.
Zelf vaak genoeg gehad bij die types, verzopen, compressie gehalveerd bij meten, dan had die echt 30 seconden starten nodig eer er weer leven in kwam, rondje rijden en alles weer de oude, incl compressie.
Brandstof injectoren los, bougies eruit, keertje goed doorstarten (eventueel wat olie door het bougiegat om die compressie veren weer te smeren en te laten afdichten).
Dan nog maals proberen, eventueel de brandstofinjectoren nog los laten op de eerste start met remmenreiniger direct in de inlaat(na luchtfilter).
Als de vonk er is en de brandstofdruk dan moet die het gewoon gaan doen bij zo'n eenvoudig mechanisch blok.
Zelf vaak genoeg gehad bij die types, verzopen, compressie gehalveerd bij meten, dan had die echt 30 seconden starten nodig eer er weer leven in kwam, rondje rijden en alles weer de oude, incl compressie.
Laatst gewijzigd door V70R^2 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik zou idd ook eerst even compressie meten.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: Southern California
Benzinepomp of benzinefilters? Water in de tank is een long shot.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 28.09.2014 - 07:51
Bedankt voor de reactie.
De volgorde staat helaas niet op de verdelerkap.
Ik meen dat ik de kabels 1 voor 1 had gewisseld.
Op het volvo850forum kwam ik onderstaand schema tegen.
https://www.volvo850forum.nl/index.php? ... #msg692830
Moet dit dan de juiste volgorde zijn=
De volgorde staat helaas niet op de verdelerkap.
Ik meen dat ik de kabels 1 voor 1 had gewisseld.
Op het volvo850forum kwam ik onderstaand schema tegen.
https://www.volvo850forum.nl/index.php? ... #msg692830
Moet dit dan de juiste volgorde zijn=
- maestro12
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 07.05.2016 - 09:33
- Locatie: Brabant
Uit datzelfde topic
http://www.mehn.nl/volvo/volvo855t5/mot ... eelkap.jpg
Ter verduidelijking, op de foto kun je ook de nummers lezen.mehn schreef: Zoals thuur zegt: 1-2-4-5-3 tegen de klok in. 1 en 2 zijn de lange aansluitpunten. Verdeelkap past maar op 1 manier, dus als de kabels in de juiste volgorde zitten moet het goed komen.
http://www.mehn.nl/volvo/volvo855t5/mot ... eelkap.jpg
Laatst gewijzigd door maestro12 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
7700 pk en 300.000 nm genoeg?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 08.01.2018 - 21:14
zou ook nog je krukas/vliegwiel sensor kunnen zijn, als die de weg kwijt is heb je vergelijkbare klachten,
hij kan dan soort van willekeurig gaan inspuiten en vonken en krijg je ook dat horten en stoten, je kunt vloeibare benzine je cilinder in krijgen ipv nevel, gaat die ook niet mooier van lopen
hij kan dan soort van willekeurig gaan inspuiten en vonken en krijg je ook dat horten en stoten, je kunt vloeibare benzine je cilinder in krijgen ipv nevel, gaat die ook niet mooier van lopen
Volvo 240 estate aut 2.3 LPG 1993, 932000 - 1.335000km 2008-2012
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 08.01.2018 - 21:14
ja dat kan, als de motor niet draait geeft die ook geen signaal. hij geeft een 1/0 signaalrick1972 schreef: Ik heb de auto uitgelezen. Kreeg geen foutmeldingen.
Kan hij dan toch kapot zijn?
ik weet alleen niet of het ook ge-loged word als deze sensor de fout in gaat
Volvo 240 estate aut 2.3 LPG 1993, 932000 - 1.335000km 2008-2012
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Waarmee is de auto uitgelezen ? Ik lees bobine en rotor dwz niet ME7 om uit te lezen
Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: Southern California
Ik zie in je posts niet dat je de bougiekabels zelf gecheckt/vervangen hebt, wellicht is dat een idee.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5