Volvo 850 1995 start niet meer

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
halohalo122
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 03.09.2017 - 16:32

Goeiemiddag,

Gisterenochtend wou ik naar mijn werk vertrekken met mijn 850 maar dat ging niet helemaal volgens plan. De motor sloeg niet meer aan.
De motor draait rond door de startmotor maar verder blijft het daar ook bij.

Eerste wat ik gedaan heb is de accu los voor een half uurtje. om alles te resetten. dit gaf echter niet de oplossing.
Ook heb ik bekeken of er benzine naar de motor gaat maar dat gebeurd dus niet. dus ik denk dat het iets moet zijn met de benzine toevoer.
Maar nou ben ik al op internet gaan zoeken en daar hebben ze het erover dat tijdens het starten ook de toerental meter moet bewegen tijdens het starten, dat doet hij dus niet.

Vanavond ga ik kijken of de benzinepomp aanslaat bij het draaien van het contact in stand 2. (klopt het dat hij dan gedurende 2 seconde moet aanslaan?)

Een paar maanden terug stond ik in oostenrijk al met problemen dat de power ineens wegviel(wat wel lastig was in de bergen haha). de oplossing kwam van Anton (ANWB) die alles gereset heeft. probleem lag daar bij de lambdasonde die waarschijnlijk vervuild was. zou die weer een error kunnen geven die het motormanagement alles dicht laat houden?

heeft iemand nog andere goede tips?
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

relais 103, bekend euvel. (is de brandstofpomp).

Kijk even of er wel druk staat op de brandstofrails, aan het einde zit een ventiel (gelijk aan waar je je band mee op pompt)

Je kan hem ook eenvoudig even doorsluiten met een draadje, als die het dan wel doet weet je genoeg, koop nooit een imitatie relais, maar gewoon een nieuwe originele, anders heb je onherroepelijk weer gezeur...
halohalo122
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 03.09.2017 - 16:32

Probleem is gevonden. de benzinepomp slaat niet aan.

Ik heb het relay doorgelust en spanning komt achter aan bij de pomp maar de pomp doet niks.
dus dat wordt een vervangpomp zoeken
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

ik heb er nog wel 1 liggen geloof ik, kan ik voor een zacht prijsje wel opsturen. Doe maar een pb als je interesse hebt.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Originele pomp is erg duur (gaat wel lang mee). Immitatie is vaak prima, maar je moet wel eea overbouwen in de originele huls waar hij in zit. Is geen heel ingewikkelde klus. Heb zelf goede ervaringen met deze pompen:
https://www.estateservices.nl/motor/bra ... nsert.html

Aanbod van V70R^2 is natuurlijk ook prima.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”