volvo 850 t5 bokt bij volgas

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
zwabbert
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.10.2019 - 15:03

hallo allemaal ik ben in het bezit van volvo 850 t5 2.0 uit 1995. deze auto rijd perfect totdat je het max vermogen vraagt, dan kan hij ineens heel hard bokken. dat is niet bij een specifiek toerental maar wel in de hogere toeren.
ik weet niet of dit gerelateerd is aan dit probleem maar hij wil in lage toeren ook nog wel is schokken wanneer je het gas loslaat maar dit is verder niet zo storend zolang je het maar weet. hij doet dit niet als je de koppeling intrapt.

ik heb al geprobeerd het een en het ander uit te sluiten en heb het volgende al vervangen

-de volledige ontsteking behalve bobine (bougies, bougie kabels, rotor, verdelerkap)
-benzine filter
-motor olie en filter
-injectoren laten reinigen.

geen van allen heeft een verschil gemaakt iemand die dit probleem eerder heeft gehad of een idee heeft over wat het kan zijn

(morgen ga ik de motorsteunen aanpakken maar ik denk niet dat dit het probleem is)
Laatst gewijzigd door zwabbert op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

brandstofpomp die te weinig vermogen levert ?
gare bobine?
wat voor bougies zitten er in ?Merk ?
rotor en verdeelkap, welk merk
Bougie kabels ?

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
zwabbert
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.10.2019 - 15:03

sbv schreef: brandstofpomp die te weinig vermogen levert ?
gare bobine?
wat voor bougies zitten er in ?Merk ?
rotor en verdeelkap, welk merk
Bougie kabels ?
bougies zijn van volvo zelf
rotor en verdeelkap zijn van bosch
bougiekabels van bougicord

brandstof pomp dan zou hij in principe toch inhouden? dat doet hij namelijk niet hij stoot gewoon één keer heel hard.
bobine is toch een ja of een nee antwoord? hij doet het o hij doet het niet?
ik had al wat gelezen over luchtmassameter en de ecu maar dat was bij een v40 kon namelijk geen vergelijkbare problemen vinden op dit forum bij een 850
zwabbert
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.10.2019 - 15:03

ik ben vandaag toevallig tijdens het vervangen van de kachelradiator de volgende wat ik denk vacuum leiding tegengekomen die los is geschoten hij gaat naar de ingang van de turbo (zie foto) zou dit mijn probleem kunnen veroorzaken, de leiding is wel helemaal gaar zitten scheuren in en aan de andere kant is hij geknapt kan iemand mij vertellen welke leiding dit is en waar hij vandaan komt??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door zwabbert op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
zwabbert
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.10.2019 - 15:03

heb net alle leidingen nagekeken ben de volgende leiding ook tegen gekomen (zie foto) heb ook hier geen flauw idee waar deze leiding van is. kan iemand mij toevallig vertellen welke buizen en slangen dit zijn zodat ik ze kan bestellen en vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Dan heb je en valse lucht en niet de juiste brandstofdruk, die zit op de regelaar op de rails als het goed is.
zwabbert
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.10.2019 - 15:03

heb er gister met een maat naar gekomen en we zijn de tot de conclusie dat het de leidingen zijn die naar het pcv systeem lopen. heb een pcv kit besteld en hoop deze er dit weekend in te kunnen bouwen. hopelijk is het probleem dan opgelost
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Probeer de aflevering van Wheeler Dealers met de 850 T-5R eens terug te zoeken. Daar lossen ze dit probleem op.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”