volvos70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
pit1971
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18.08.2017 - 05:11

Hoi allemaal ben in de gelegnheid om een Volvo s70 uit 1997 te kopen mijn vraag is waar ik op moet letten heb al verschilende s40 gehad wil nu wat groter rijden en de auto heeft al meer dan 4 ton gelopen is dit veel?? Verneem het heel graag van julli vriendelijk bedanbkt alvast
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Aandrijflijn in zijn geheel, wiellager, koppeling en werking van de airco. Voor de rest: what you see is what you get.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

1997-1998 zijn de beste jaren, zorg dat alles goed werkt, en let voornamelijk op olieverbruik (klepseals)en of de koppeling nog goed is / recent gedaan.

Is het een turbo blok? Indien het een 2.5t is, laten staan. T5 is betrouwbaar en leuk. Non-turbo's allemaal goed.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

V70R^2 schreef:
Is het een turbo blok? Indien het een 2.5t is, laten staan.
Wat is er mis dan met de 2.5t?
pit1971
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18.08.2017 - 05:11

hoi hartelijk bedankt voor de adviezen.maar wat is er inderdaad mis met de 2.5t verneem het graag mvg
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Er is Niets mis met een 2.5T.
Wel is het zo dat een 2.5T zorgvuldiger bereden dient te worden. De cylinderwanden zijn dunner waardoor bij onzorgvuldig gebruik er scheurvorming kan ontstaan. Een afgeleefd exemplaar zonder onderhoudshistorie dus laten staan. Maar een keurig exemplaar met bekende historie kan je gewoon aankopen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Er is alles mis met iemand het advies geven dat je prima een 2.5t kan kopen met dik 4ton op de teller.

Heeft niets met het wel of niet aanwezig zijn van de historie te maken,

Ik heb inmiddels al 50+ classics in bezit gehad, en alle 2.5t zullen vroeg of laat scheuren, het kan lang goed gaan,sommigen halen zelfs de 4ton, maar het is en ijft een bijzonder domme koop.

Altijd laten staan, er is voldoende alternatief aanbod.
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

@V480-S60

Jij hebt er nog nooit 1 in bezit gehad gezien je handtekening, mogelijk verwar je de problemen van de classics met jouw 2003 2.5t, de classics tot 2000 is een ontwerpfout in het koelsysteem verantwoordelijk voor de scheuren, dat tezamen met de dunne cilinder wand is garantie voor problemen. Die van jou heeft adequate koeling van cil.1 tot 5, en zal inderdaad pas scheuren bij lomper gebruik/overbelasting/ defecten in het koelcircui of te veel vermogen extra vragen.
Laatst gewijzigd door V70R^2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Excuses hoor. Voel je absoluut niet op je ..... getrapt. Maar je toon kan wel ietsje minder. Ik had over die 4 ton heengekeken. Daar blijf ik bij een 2.5T (maar ook bij een T-5) in een classic ook vanaf. En ik geef daar een reden voor.
We worden een beetje moe van het zonder enige onderbouwing afkraken van een bepaald model, type of motor. Dus zomaar zeggen dat iets niet deugt is Not Done. Geef dan direct aan wat er aan schort.

De 2.5T die ik heb gehad is inderdaad een beter blok, dat weet ik. Heeft inmiddels 4 ton op de teller.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

4 ton op een T5 maakt dan weer helemaal niks uit...

Verder ben ik ook moe van mensen die adviezen geven zonder verstand van zaken, het is niet mijjn pik waar je op trapt maar wel iemands anders portemonnee waar je een greep uit neemt en het door 't toilet spoelt..

Los van de 2.5t is een S70 uit 1997/1998 het aller aller beste wat Volvo gebouwd heeft mbt betrouwbaarheid, grote kans dat je na 1x grondig preventief onderhoud er een veel betrouwbaardere wagen aan hebt dan een splinternieuwe Volvo.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”