rubber rand tussen dak en achterklep los: lekkage (V70)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Cory
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 16.02.2006 - 00:25
Locatie: K'waard

Hallo allen,

Allereerst een voorspoedig 2020 met veel veilige en prettige Roffel-kilometers!

Dan: het rubber tussen het dak en de achterklep van mijn '97-er V70 is voor de helft los.
Met lekkage tot gevolg, dit rubber komt nu tussen de mof om het scharnier en de carrosserie. Water loopt de opening van het achterklep scharnier in, achter de D-zuil langs de luidspreker en binnenbekleding. Natte bagagevloer, water in de wielbak...
Dat rubber lijkt nu te kort, het komt -ook als ik het uitrek- niet helemaal in de hoek. Kan dit rubber door de jaren en weersinvloeden verhard en gekrompen zijn?
Nu moet ik erbij vertellen dat dit rubber is verwijderd geweest: een jaar of 4-5 geleden heb ik het dak (in zilver-metallic) laten overspuiten ivm schade in de blanke lak.


Afbeelding

Afbeelding

Ja, de auto is vies, hij heeft nodig een goede wasbeurt nodig - dat kan nu even niet in de wasstraat :-\

Mijn vraag is: wat is slim / handig om te doen, in welke volgorde:
- Als er nog nieuw rubber bestaat: vervangen?
- Zo niet, helemaal loshalen (en uiteraard goed schoonmaken)
- Nieuwe dubbelzijde tape op auto aanbrengen
- rubber oprekken tot juiste lengte (extra handje regelen voor links en rechts)
- aanbrengen vanuit het midden en goed aandrukken

Dank voor het meedenken en je reactie!
©orné - kracht zit 'm in het vermogen de tong en de rechterhand/-voet te nuanceren
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
La Bruja
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 25.11.2011 - 20:19

Helaas is dit onderdeel 9444270 niet meer leverbaar. Aan de fotos te zien is de jouwe erg aangetast door de zon. (Gekrompen en gegolfd), Dit kan je niet meer herstellen. Ik denk dat je het beste resultaat krijgt door er een van de sloop te halen (zal je er wel zelf af moeten halen denk ik) , alles goed schoonmaken en met goede dubbelzijdige tape erop zetten.
V70, 1999, MY2000, B5244S2, Denso
Cory
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 16.02.2006 - 00:25
Locatie: K'waard

La Bruja schreef: 04.01.2020 - 16:15 Helaas is dit onderdeel 9444270 niet meer leverbaar. Aan de fotos te zien is de jouwe erg aangetast door de zon. (Gekrompen en gegolfd), Dit kan je niet meer herstellen. Ik denk dat je het beste resultaat krijgt door er een van de sloop te halen (zal je er wel zelf af moeten halen denk ik) , alles goed schoonmaken en met goede dubbelzijdige tape erop zetten.
Daar was ik al wel een beetje bang voor.
Dank dat je dat voor me uitzocht.

Maar "van de sloop" ... daar heb ik het niet zo op. Zit weinig anders op, vrees ik.
Tips voor een betrouwbare sloop in de buurt van Rotterdam/Westland?
Weet iemand soms een V70 waar ik goed kans maak dit onderdeel in nog bruikbare staat te vinden?
Bedankt!
©orné - kracht zit 'm in het vermogen de tong en de rechterhand/-voet te nuanceren
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”