V70 Type I Parkeersensoren

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
ton_adam
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06.05.2017 - 13:50

Ben in het bezit van een V70 Type I (1999). Heb het plan opgevat zelf parkeersensoren achter in te bouwen.

Op Youtube heb ik al een informatief filmpje gevonden hoe de bumper te verwijderen.

https://youtu.be/PeZIocSPVAA

Dat wordt popnagels kopen. En mijn bumper is niet helemaal standaard bevestigd meer, het bekende kwaaltje van een V70 dat de bumper inzakt, is al eens gerepareerd. Die zit ook nog eens vast met een paar schroeven die van onderen los te maken zijn.

Nu heb ik al zitten zoeken of er een weg naar buiten is vanuit de kofferbak, om de kabels van de sensoren naar binnen te leiden. Maar nog niet gevonden.

Heeft iemand daar al ervaring mee?

Dank!
ton_adam
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06.05.2017 - 13:50

Kreeg net het idee om eens te kijken waar de kabel voor de trekhaak naar buiten gaat. Dat was vrij toegankelijk. Vloerplaat laadruimte rechts los clicken.
En daar zitten nog een paar uitgangen, die met simpel spatlapje zijn afgesloten. Even een installatie draad doorgestoken en die kreeg ik zo te pakken aan de onderkant!

Dan ga ik nu op zoek waar ik stroom van de achteruitrijlamp kan aftappen. Dat is ook vrij toegankelijk, dus even een kwestie van goed volgen en dan voorzichtig meten denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”