Hallo ik heb een c70 2.0t uit 2002 aangeschaft, nu heb ik m gechipt naar 220 pk maar vroeg me af wat de mogelijkheden zijn om er nog meer pk/nm uit te halen?
Mvg Ben
C70 2.0t project
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
16T turbo erop van een T5?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.12.2020 - 23:33
En wat zou dat opleveren?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Standaard doet een T5 250/260 pk, getuned richting 300. Maar dat is wel uit een 2.3/2.4 l blok. Denk wel dat het centjes gaat kosten, tis geen standaard setup meer. Maar uit een 5 cyl volvo kan vast veel gehaald worden. De 2.0 heeft vast dikke cylinder wanden, dus zal wel extra sterk zijn gok ik.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.12.2020 - 23:33
Oke en dat kun je dan gewoon omschroeven of moet je dan een appart spruitstuk hebben?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ah dat zou ik niet weten. Heb zelf zoiets nog niet ondernomen maar heb wel eens wat informatie opgezocht omdat het me wel wat leuk om een 2.5T naar T5 waardes te tunen in een XC90.
Maar nu ik een V8 heb, is dat niet meer relevant. Misschien kunnen anderen je meer informatie geven. Google maar eens op 14T naar 16T turbo ofzo, dan kom je op die swedespeed volvo forums uit waar meer kennis is.
Maar nu ik een V8 heb, is dat niet meer relevant. Misschien kunnen anderen je meer informatie geven. Google maar eens op 14T naar 16T turbo ofzo, dan kom je op die swedespeed volvo forums uit waar meer kennis is.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Aardig bulletproof die motoren motoren, 16T erop en custum chip en heb al een heel andere auto.
Dikke aluminum intercooler, 3 inch downpipe, grotere injectoren, .... Genoeg mogelijkheden om er nog meer uit te halen.
Dikke aluminum intercooler, 3 inch downpipe, grotere injectoren, .... Genoeg mogelijkheden om er nog meer uit te halen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.12.2020 - 23:33
Ah oke dan ga ik daar eens naar kijken, weet iemand ook wat je max uit het blok standaard kan halen dus zonder bvb dikkerre drijfstangen?
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Helemaal niets meer dan standaard T5 motoren kunnen draaien. Zelfs met een originele turbo heb ik die drijfstangen krom gehad. Die cilinderwanden zijn ook helemaal niet dikker zoals beweerd, volvo veranderd alleen de slag om de inhoud te limiteren. (dus eenvoudig weer 300 á 400CC erbij met de juiste krukas en zuigers als je dat zou willen).
Begin goed, en begin met de basis, blok verstevigen, en daarna de randdelen upgraden. (mocht je interesse hebben, ik heb een directe lijn met de producent en kan de drijfstangen voordelig inkopen als je wilt)
een 14t 16t etc is allemaal maar steeds een hele kleine stap, en een grotere upgrade kost letterlijk geen euro meer dus waarom veel geld stuk slaan (want dat gaat het kosten als je meer wilt dan enkel een chip) als je voor hetzelfde budget veel meer kan hebben.
Begin goed, en begin met de basis, blok verstevigen, en daarna de randdelen upgraden. (mocht je interesse hebben, ik heb een directe lijn met de producent en kan de drijfstangen voordelig inkopen als je wilt)
een 14t 16t etc is allemaal maar steeds een hele kleine stap, en een grotere upgrade kost letterlijk geen euro meer dus waarom veel geld stuk slaan (want dat gaat het kosten als je meer wilt dan enkel een chip) als je voor hetzelfde budget veel meer kan hebben.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Kromme drijfstangen ligt ook deels aan de manier van tunen (koppelverloop) en de manier van rijden (te laag in toeren/te hoge versnelling).V70R^2 schreef: ↑29.12.2020 - 12:36 Helemaal niets meer dan standaard T5 motoren kunnen draaien. Zelfs met een originele turbo heb ik die drijfstangen krom gehad. Die cilinderwanden zijn ook helemaal niet dikker zoals beweerd, volvo veranderd alleen de slag om de inhoud te limiteren. (dus eenvoudig weer 300 á 400CC erbij met de juiste krukas en zuigers als je dat zou willen).
Begin goed, en begin met de basis, blok verstevigen, en daarna de randdelen upgraden. (mocht je interesse hebben, ik heb een directe lijn met de producent en kan de drijfstangen voordelig inkopen als je wilt)
een 14t 16t etc is allemaal maar steeds een hele kleine stap, en een grotere upgrade kost letterlijk geen euro meer dus waarom veel geld stuk slaan (want dat gaat het kosten als je meer wilt dan enkel een chip) als je voor hetzelfde budget veel meer kan hebben.
Als je volgas geeft laag in toeren en je hebt dan ineens volle boost gaat het wel krom.
Met standaard internals kun je met een 16T prima 240pk draaien.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.12.2020 - 23:33
oke wat zou dat dan gaan kosten?V70R^2 schreef: ↑29.12.2020 - 12:36 Helemaal niets meer dan standaard T5 motoren kunnen draaien. Zelfs met een originele turbo heb ik die drijfstangen krom gehad. Die cilinderwanden zijn ook helemaal niet dikker zoals beweerd, volvo veranderd alleen de slag om de inhoud te limiteren. (dus eenvoudig weer 300 á 400CC erbij met de juiste krukas en zuigers als je dat zou willen).
Begin goed, en begin met de basis, blok verstevigen, en daarna de randdelen upgraden. (mocht je interesse hebben, ik heb een directe lijn met de producent en kan de drijfstangen voordelig inkopen als je wilt)
een 14t 16t etc is allemaal maar steeds een hele kleine stap, en een grotere upgrade kost letterlijk geen euro meer dus waarom veel geld stuk slaan (want dat gaat het kosten als je meer wilt dan enkel een chip) als je voor hetzelfde budget veel meer kan hebben.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.12.2020 - 23:33
Want ben er best wel in geintresseerd om meteen een grote upgrade te doen. Aangezien ik nog een 850 heb staan om dan even in te rijden.
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Knock is waardoor ze krom gaan, gewoon H-profiel drijfstangen monteren en je kan zorgeloos pk's maken.The Mechanic schreef: ↑29.12.2020 - 12:49Kromme drijfstangen ligt ook deels aan de manier van tunen (koppelverloop) en de manier van rijden (te laag in toeren/te hoge versnelling).V70R^2 schreef: ↑29.12.2020 - 12:36 Helemaal niets meer dan standaard T5 motoren kunnen draaien. Zelfs met een originele turbo heb ik die drijfstangen krom gehad. Die cilinderwanden zijn ook helemaal niet dikker zoals beweerd, volvo veranderd alleen de slag om de inhoud te limiteren. (dus eenvoudig weer 300 á 400CC erbij met de juiste krukas en zuigers als je dat zou willen).
Begin goed, en begin met de basis, blok verstevigen, en daarna de randdelen upgraden. (mocht je interesse hebben, ik heb een directe lijn met de producent en kan de drijfstangen voordelig inkopen als je wilt)
een 14t 16t etc is allemaal maar steeds een hele kleine stap, en een grotere upgrade kost letterlijk geen euro meer dus waarom veel geld stuk slaan (want dat gaat het kosten als je meer wilt dan enkel een chip) als je voor hetzelfde budget veel meer kan hebben.
Als je volgas geeft laag in toeren en je hebt dan ineens volle boost gaat het wel krom.
Met standaard internals kun je met een 16T prima 240pk draaien.