Radiator aansluiting deels afgebroken

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Erik2
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10.03.2021 - 10:22

Bij mijn 2001 V70 XC benzine automaat is van de (in rijrichting) rechter bovenste aansluiting een deel van de kunststof weg. Er is nog een randje van ca12 mm over. Wellicht ooit een ongeluk gehad voor mijn tijd of de klemmen te vast aangedraaid.
De slang schiet daar soms af, dus koelvloeistof weg!
Kan je hier een stukje kunststof buis op lijmen en zo ja waarmee? Of kan je de slang ook extra vastmaken met een lijm tussen dit stukje en de slang, en dan natuurlijk ook een slangklem er op?

Alternatief een nieuwe radiator maar het lijkt mij nogal veel werk om de oude er uit te halen en een nieuwe terug te plaatsen!

Nog een vraagje: nu de koelvloeistof er uit is moet ik nieuwe vullen. Waarmee kun je het systeem reinigen / spoelen?

Alvast bedankt voor een reactie!

Erik van Duin (Erik 2)
544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245 (3x), 245 Express, 265, 740 TDIC, 850 (3x), V70-1, V70 XC
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het systeem staat onder druk dus het is aannemelijk dat een gemonteerd pijpje er weer af schiet. Dan toch liever een nieuwe radiator en die is best makkelijk om te doen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Het is niet extreem veel werk om een nieuw radiateur te monteren, en de kosten zijn het ook niet.

Gezien de wagen en leeftijd is het sowieso een verstandig iets eens te doen, gewoon vullen met demi water en Volvo concentraat nadien.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”