Hallo iedereen!
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe uitlaat en uiteraard kwam ik al snel uit bij Simons. Ik rijd zelf een 10klepper.
Op hun website heb ik een RVS systeem gevonden, maar die is helaas voor de turbo modellen. Productnummer: S70-020-H5R. Ik heb even snel gekeken naar de specificaties van dit systeem en de buisdiameter + montageplekken lijken hetzelfde te zijn als op de non-turbo modellen. Nou is mijn vraag of dit turbo uitlaat zou passen op mijn non-turbo autootje.
Het is én RVS i.p.v. gewone staal en het is voordeliger qua prijs dan de non-turbo systemen. Zou echt top zijn als die zou passen.
Ik hoor het graag
Simons uitlaat non-turbo
- gero
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52
heb zelf ook een 10-klepper, tien jaar geleden een Ferrita uitlaat onder gezet , het zit er nog steeds onder alweer 170.000 km meegereden.a vass schreef: ↑18.08.2021 - 12:31 Hallo iedereen!
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe uitlaat en uiteraard kwam ik al snel uit bij Simons. Ik rijd zelf een 10klepper.
Hoi
Op hun website heb ik een RVS systeem gevonden, maar die is helaas voor de turbo modellen. Productnummer: S70-020-H5R. Ik heb even snel gekeken naar de specificaties van dit systeem en de buisdiameter + montageplekken lijken hetzelfde te zijn als op de non-turbo modellen. Nou is mijn vraag of dit turbo uitlaat zou passen op mijn non-turbo autootje.
Het is én RVS i.p.v. gewone staal en het is voordeliger qua prijs dan de non-turbo systemen. Zou echt top zijn als die zou passen.
Ik hoor het graag
ik had de Ferrita toen gekocht bij ET tuning in Moergestel, helaas met Simons geen ervaring.
succes met het zoeken van je uitlaat !!!
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28
En hoe is het geluid van zowel binnen als buiten? Vooral rond cruise snelheden rond de 2,5k toeren. Valt het dan allemaal mee? Is het toevallig ook zo'n eentje? https://www.europeantuning.nl/ferrita-s ... na-1994-03gero schreef: ↑18.08.2021 - 13:34heb zelf ook een 10-klepper, tien jaar geleden een Ferrita uitlaat onder gezet , het zit er nog steeds onder alweer 170.000 km meegereden.a vass schreef: ↑18.08.2021 - 12:31 Hallo iedereen!
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe uitlaat en uiteraard kwam ik al snel uit bij Simons. Ik rijd zelf een 10klepper.
Hoi
Op hun website heb ik een RVS systeem gevonden, maar die is helaas voor de turbo modellen. Productnummer: S70-020-H5R. Ik heb even snel gekeken naar de specificaties van dit systeem en de buisdiameter + montageplekken lijken hetzelfde te zijn als op de non-turbo modellen. Nou is mijn vraag of dit turbo uitlaat zou passen op mijn non-turbo autootje.
Het is én RVS i.p.v. gewone staal en het is voordeliger qua prijs dan de non-turbo systemen. Zou echt top zijn als die zou passen.
Ik hoor het graag
ik had de Ferrita toen gekocht bij ET tuning in Moergestel, helaas met Simons geen ervaring.
succes met het zoeken van je uitlaat !!!
- gero
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52
Hoi
een 10-klepper heeft echt nog dat 5-cilinder soundje en met een Ferrita wordt dat iets versterkt, ik vind het wel meevallen, volgens mij is het iets donker qua geluid maar voor mij niet storend, het kost wat maar je doet er heel lang mee.
een 10-klepper heeft echt nog dat 5-cilinder soundje en met een Ferrita wordt dat iets versterkt, ik vind het wel meevallen, volgens mij is het iets donker qua geluid maar voor mij niet storend, het kost wat maar je doet er heel lang mee.
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28
Ik heb hem maar besteld . ET is volgens hun website op bedrijfsvakantie t/m de 24ste, beetje jammer .
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24353
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Als ik me goed herinner, maakt de Simons meer geluid dan de Ferrita. Die laatste maakt een mooier, donkerder geluid. Prettiger. Op een non turbo zal het geluid harder zijn dan bij een turbo, want die heeft ook een geluidsdempende werking. Mijn vader had op zijn S60 2.4 een Heico uitlaat voor een turbo, ging prima.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13800
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
a vass dat is een mooie tip van Walter..of heb al je besteld ondanks vakantie
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Hallo Volvo rijders,
Nu we het toch over uitlaten hebben, waarom maakt Volvo geen roestvrijstalen uitlaten onder zijn Premium auto,s? Dat doet, of deed Audi toch ook al jaren terug? Of is dat inmiddels óók al door kosten besparingen verdwenen?
Nu we het toch over uitlaten hebben, waarom maakt Volvo geen roestvrijstalen uitlaten onder zijn Premium auto,s? Dat doet, of deed Audi toch ook al jaren terug? Of is dat inmiddels óók al door kosten besparingen verdwenen?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13800
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Hans maar misschien is dat niet nodig toch? . Mijn uitlaat is nog steeds origineel sinds 2006 en 504.000km en in goede conditie .....tot nu toe
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- gero
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat kan Bob, maar in regel is een uitlaat toch na een pakweg 8 jaar aan gort, of deels. Nu heb ik me laten vertellen dat de uitlaat het meest slijt van korte ritten. Dan komt de uitlaat amper op temperatuur. En juist die temp-schommelingen, én condensvorming zijn dan funest. Nu rij ik zelden korte ritten, en meest anderhalf uur aan een stuk. Dus hij zal wel ff meegaan. Maar RVS gaat een leven lang mee. Kost wel wat meer, maar dan heb je wel zekerheid.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28
Yess ik heb al besteld. Maar persoonlijk gaat mijn voorkeur dan ook uit naar iets wat mooier en donkerder klinkt dan alleen luid. Luid is leuk maar het moet geen sjonnie wagentje worden natuurlijk. Net zo'n civic'je die met 70pk klinkt als een raket, niks aan. Nou klinken Simons ook niet zo erg (van wat ik op YT kan vinden i.i.g.) maar ik denk dat je snapt wat ik bedoel . Het is natuurlijk maar een 10kleppertje.
Hopelijk komt het volgende week nog wel binnen en kan ik hem gelijk eronder gooien.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28
Volvo uitlaten vers uit de fabriek gaan meer dan 30 jaar mee. Uiteraard wel met oppervlakte roest en hier en daar wat cosmetische schade, maar ze blijven heel en gas-dicht! Je hebt echt niet om de 8 jaar een nieuwe stalen uitlaat nodig, ook niet als je korte ritten rijdt. Ik kan me alleen voorstellen dat je zo frequent een uitlaat wissel nodig hebt als je veel off-road rijdt waardoor corrosie en schade veel meer kunnen zijn. Eventueel een echte racewagen waarmee je track dagen doen ook, maar zelfs dat lijkt me sterk.Hans Eilander schreef: ↑20.08.2021 - 12:13Dat kan Bob, maar in regel is een uitlaat toch na een pakweg 8 jaar aan gort, of deels. Nu heb ik me laten vertellen dat de uitlaat het meest slijt van korte ritten. Dan komt de uitlaat amper op temperatuur. En juist die temp-schommelingen, én condensvorming zijn dan funest. Nu rij ik zelden korte ritten, en meest anderhalf uur aan een stuk. Dus hij zal wel ff meegaan. Maar RVS gaat een leven lang mee. Kost wel wat meer, maar dan heb je wel zekerheid.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24353
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Uitlaat van de 850 gaat niet kapot hoor, die roesten niet.
En de 10V klinken juist het lekkerste, mijn 2.0 10V brulde meer dan de S60 met Heico van pa....
En de 10V klinken juist het lekkerste, mijn 2.0 10V brulde meer dan de S60 met Heico van pa....
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Kijk eens aan. Dat is ff nieuw voor mij. We gaan het dus zien, .....bij leven en welzijn....
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28
Inmiddels zit de Ferrita al een paar dagen onder mijn auto! Op lage toerental klinkt het inderdaad donker maar wel beschaafd en hij brult wel lekker als je hem doortrapt boven de 5k toeren! Van binnen klinkt het ook allemaal erg beschaafd en je hebt er absoluut geen last van. Ik kan hem alleen maar aanraden!