draaicirkel V70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
MarjoleinG
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.09.2021 - 09:49

Goedemorgen,
Na een half jaar in een Citroen C5 gereden te hebben (die van ellende uit elkaar valt), wil ik weer een Volvo. Ik heb een aantal keer een 940 gehad, wat prima beviel. Deze zijn echter moeilijk te vinden voor een betaalbare prijs. V70's zijn er meer. Ik heb eerder een V70 gehad en daar was de draaicirkel verschrikkelijk groot van. Ik vroeg me af of dat bij iets jongere exemplaren ook zo is. Met de S80 van mijn man kan ik namelijk wel prima parkeren. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Ook goedemorgen, ik weet niet over welk modeljaar V70 je het hebt maar mijn classic (1999) heeft volgens het boekje een draaicirkel van 10,6 meter. Er staat niet bij vermeld of dit gemeten is tussen stoepranden of tussen muren maar ik vermoed het eerste.
Hoe dit bij andere/latere modeljaren zit weet ik niet. Wellicht kan het ook anders zijn wanneer er andere velgen en bredere banden gemonteerd zijn.

Groet, Xander
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
MarjoleinG
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.09.2021 - 09:49

xgeering schreef: 07.09.2021 - 10:35 Ook goedemorgen, ik weet niet over welk modeljaar V70 je het hebt maar mijn classic (1999) heeft volgens het boekje een draaicirkel van 10,6 meter. Er staat niet bij vermeld of dit gemeten is tussen stoepranden of tussen muren maar ik vermoed het eerste.
Hoe dit bij andere/latere modeljaren zit weet ik niet. Wellicht kan het ook anders zijn wanneer er andere velgen en bredere banden gemonteerd zijn.

Groet, Xander
Dank voor je reactie. Ik denk dat ik inmiddels toch een betaalbare 940 heb gevonden en die vind ik toch het fijnst rijden, die krijg ik overal tussen met parkeren.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Nee, het zit anders.

De oudere 900-serie heeft achterwielaandrijving. Dit houdt in dat de stuurwielen bijna haaks kunnen insturen wat leidt tot een kleine draaicirkel. Voorwielaandrijvers kunnen niet zover insturen waardoor de draaicirkel wat groter is.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
wdo
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30

Hallo Marjolein. Dan heeft jou man vast geen S80 van de eerste generatie met een 6 cilinder. Die kunnen namelijk alleen maar rechtuit zo ongeveer. 😠😠😀😀. Die hebben een draaicirkel van een meter of 15.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T

V50 2.4
S40 T5 fwd
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

wdo schreef: 07.09.2021 - 18:44 Hallo Marjolein. Dan heeft jou man vast geen S80 van de eerste generatie met een 6 cilinder. Die kunnen namelijk alleen maar rechtuit zo ongeveer. 😠😠😀😀. Die hebben een draaicirkel van een meter of 15.
Ach, 15 meter valt nog mee. Ik heb tot voor kort een verlengde Opel Vivaro gehad......daarvan schat ik de draaicirkel eerder op 150 meter. Blij dat ik mijn V70 weer terug heb, vergeleken met die (Sl)opel draait die om zijn eigen as :lol:
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27449
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De draaicirkel is ook nog afhankelijk van de bandenmaat, bij de grotere maten zit er een stuuruitslagbegrenzer op welke ook nog een stukje scheelt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”