Vervangingsweerstand airbags

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Zoals in een ander topic al verteld heb ik recent mijn half stof/half lederen bekleding vervangen door een volledig zwart lederen interieur. De donor-V70 waaruit deze afkomstig was komt uit een bouwjaar ouder dan de mijne en de nieuwe voorstoelen hebben geen aansluiting op de elektronische sensoren van de airbags. Gevolg hiervan is dat nu het rode SRS-lampje in mijn dashboard continue brandt.

Ik weet inmiddels dat je dit kunt oplossen door op de betreffende twee draden onder de stoelen een zgn. vervangingsweestand te solderen zodat de computer 'denkt' dat die verbinding er nog is. Maar welke weerstand moet ik dan hebben? Op internet, en ook elders op dit forum, lees ik daar verschillende berichten over: een 2,2 Ohm 5W weerstand wordt genoemd, elders lees ik 3,6 OHm....maakt dit überhaupt uit? De controle van het airbagsysteem bestaat, voor zover ik weet althans, uit een kleine stroom bij een laag voltage.

Ook heb ik gelezen dat je op de betreffende twee draadjes onder de stoelen net zo goed een zekeringhouder kunt zetten en daar een 2A zekering (steek- of glaszekering maakt niet uit) in doet, dat zou precies hetzelfde doen als zo'n vervangingsweerstand.

Ikzelf heb geen idee wat nu waar is; mij kun je wat dat betreft veel wijs maken, auto-elektronica blijft voor mij toch een heel veel abracadabra. Iemand die het weet?
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”