850 T-5 tuning opties

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelle_v_E
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 13.02.2025 - 12:10

Hoi allen,

Na de recente topics over tuning en heel veel inlezen ben ik mijn toch meer gaan interesseren in het tunen van mijn Volvo. Al helemaal omdat er al een 16T turbo aan mijn blok hangt en de ECU daar (nog) niet op afgesteld is. Mijn doel is om het reactievermogen van de turbo te verbeteren en de maximale 320 pk eruit te halen.

Ik wil graag even met jullie sparren over de opties die ik nu voor ogen heb.

Aanwezige opties:
  • 16T met conische flens
  • 3 inch RVS catback (ik vermoed JT met 2x demper, originele cat)
Opties voor ogen:
  • Conische flens wisselen voor schuine (heb al een adres gevonden)
  • Japanifold
  • 3 inch downpipe naar originele cat
  • RICA stage 1 tune
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hebben jullie feedback of andere ideeën?

Is het houden van de originele cat een goed idee? Ik ben bang voor problemen bij de APK als ik er iets anders onder hang.

Hoor het graag!

Jelle
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1569
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Die 320pk ga je met een 16T niet halen. 19T is wel wenselijk. Verder zaker zoals 3inch downpipe zonder kat, reverse intercooler piping, dikke alu intercooler, grotere injectoren (395cc met originele brandstofpomp), goede tuning op maat (Schutten of FastTech).

En zorgen dat de basis goed is, ontsteking in orde en gebruik originele bougies. Carterventilatie en vacuüm slangen in orde. En tank goede 98 benzine.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”