@t5power, de V60 is een T6 idd. Ik kwam uit een V70R van 2005, deze was een stuk groter in de zin van bagage ruimte. Binnen in de auto redelijk vergelijkbaar met de V60. De V70 vanaf 2008 is echt een stuk groter. Maar dan vind ik de XC90 de mooiere auto, ook door de V8 natuurlijk. Er is ook ooit een Zweed geweest die een V8 in een V70 heeft gebouwd. Ook een erg leuks speeltje.
Maar als mijn zoon de lengte van zijn vader gaat krijgen,dan is een beetje extra ruimte geen overbodige luxe, vandaar mijn interesse in een XC90.
XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
- corhog
- 3rd Gear member
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
- Locatie: Valkenburg (zh)
lees deze link eens door voor je gaat aanschaffen,
https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side- ... cellent-v8
dus niet een allereerste generatie kopen als je van motorblokpoetsen houd
https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side- ... cellent-v8
dus niet een allereerste generatie kopen als je van motorblokpoetsen houd
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 11538
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
XC90 is inderdaad een heelijke ruime gezinsbak, en de "oude" vinden wij thuis mooier dan het huidige type. Als ik je topic zo lees ben je er eigenlijk wel over uit, heb je al een zoekopdracht bij Hennes neergelegd? Zijn denk ik ook wel geinteresseerd in je V60..
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Thanx. Zal ik doen.corhog schreef: lees deze link eens door voor je gaat aanschaffen,
https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side- ... cellent-v8
dus niet een allereerste generatie kopen als je van motorblokpoetsen houd
Grappig dat je dat zegt, ik vind het vorige model ook mooier.Bart schreef: XC90 is inderdaad een heelijke ruime gezinsbak, en de "oude" vinden wij thuis mooier dan het huidige type. Als ik je topic zo lees ben je er eigenlijk wel over uit, heb je al een zoekopdracht bij Hennes neergelegd? Zijn denk ik ook wel geinteresseerd in je V60..
Beslissing heb ik echter nog niet genomen. De twijfel heerst enorm. En met Hennes heb ik ook al contact gehad. Of ik hem een plezier wilde doen vroeg Joost.
Of ik mijn V60 bij hem wilde inruilen.
Mijn auto komt ook bij hen vandaan.
Deze foto stuurde Koen mij gisteren, ivm een mooie set wielen. Wat een plaatje hè?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Je hebt natuurlijk iets heel aparts.
Maar je krijgt er ook iets aparts voor terug.
Ik zie op afstand altijd dat de V8 er anders uit ziet dan de gewone 2.5T en D5, mooi ding.
Maar je krijgt er ook iets aparts voor terug.
Ik zie op afstand altijd dat de V8 er anders uit ziet dan de gewone 2.5T en D5, mooi ding.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik heb net vandaag Rijbewijs BE gehaald ivm trekken van caravan. Misschien nog een dingetje om rekening mee te houdenSilver_R schreef: @t5power, de V60 is een T6 idd. Ik kwam uit een V70R van 2005, deze was een stuk groter in de zin van bagage ruimte. Binnen in de auto redelijk vergelijkbaar met de V60. De V70 vanaf 2008 is echt een stuk groter. Maar dan vind ik de XC90 de mooiere auto, ook door de V8 natuurlijk. Er is ook ooit een Zweed geweest die een V8 in een V70 heeft gebouwd. Ook een erg leuks speeltje.
Maar als mijn zoon de lengte van zijn vader gaat krijgen,dan is een beetje extra ruimte geen overbodige luxe, vandaar mijn interesse in een XC90.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Idd, +3500kg.t5power schreef:Ik heb net vandaag Rijbewijs BE gehaald ivm trekken van caravan. Misschien nog een dingetje om rekening mee te houdenSilver_R schreef: @t5power, de V60 is een T6 idd. Ik kwam uit een V70R van 2005, deze was een stuk groter in de zin van bagage ruimte. Binnen in de auto redelijk vergelijkbaar met de V60. De V70 vanaf 2008 is echt een stuk groter. Maar dan vind ik de XC90 de mooiere auto, ook door de V8 natuurlijk. Er is ook ooit een Zweed geweest die een V8 in een V70 heeft gebouwd. Ook een erg leuks speeltje.
Maar als mijn zoon de lengte van zijn vader gaat krijgen,dan is een beetje extra ruimte geen overbodige luxe, vandaar mijn interesse in een XC90.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Trouwens...
Ik ben van een XC60 naar de V70 gegaan en was erg onder de indruk van de stopkracht van de V70 na 4 jaar XC60.
Dat heeft natuurlijk alles met het gewicht te maken maar nadat ik weer een proefrit maakte in een XC60 merkte ik toch dat het erg prettig rijden/remmen is met 250kg minder.
De reden dat ik de XC60/70 heb gelaten voor wat het was en lekker ben gaan genieten met de V70.
Ik ben van een XC60 naar de V70 gegaan en was erg onder de indruk van de stopkracht van de V70 na 4 jaar XC60.
Dat heeft natuurlijk alles met het gewicht te maken maar nadat ik weer een proefrit maakte in een XC60 merkte ik toch dat het erg prettig rijden/remmen is met 250kg minder.
De reden dat ik de XC60/70 heb gelaten voor wat het was en lekker ben gaan genieten met de V70.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Zorgen dat je een auto uitzoekt van modeljaar 2006 of jonger voorkomt dat je dit probleem krijgt. Mijn V8 heeft er inmiddels ruim 320.000km op staan. Met de motor zelf nog niks gehad en hij loopt als een zonnetje.corhog schreef: lees deze link eens door voor je gaat aanschaffen,
https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side- ... cellent-v8
dus niet een allereerste generatie kopen als je van motorblokpoetsen houd
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Als dit doorgaat, zoek ik een V8 R-Design van 2008 of jonger.
Wat ik nu een paar keer hoor is dat de motor beyrouwbaar is. Bak neem ook, neem ik even aan voor het gemak. Maar welk type Haldex weet ik nog niet. Als ik op de Wiki pagina kijk, is het type 3 of 4.
Wie heeft meer technische info?
Wat ik nu een paar keer hoor is dat de motor beyrouwbaar is. Bak neem ook, neem ik even aan voor het gemak. Maar welk type Haldex weet ik nog niet. Als ik op de Wiki pagina kijk, is het type 3 of 4.
Wie heeft meer technische info?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik dacht dat de V8'en allemaal Haldex 3 waren achter een 6-traps automaat. Niks met mijn automaat aan de hand.
(ben wel vergeten om de lekkende klepdeksels te noemen hierboven, de pakkingen zijn door Dennis/Kuba in Elst vervangen)
(ben wel vergeten om de lekkende klepdeksels te noemen hierboven, de pakkingen zijn door Dennis/Kuba in Elst vervangen)
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Als dat alles is. Top.M@rcel schreef: Ik dacht dat de V8'en allemaal Haldex 3 waren achter een 6-traps automaat. Niks met mijn automaat aan de hand.
(ben wel vergeten om de lekkende klepdeksels te noemen hierboven, de pakkingen zijn door Dennis/Kuba in Elst vervangen)
Je gebruikt hem wel regelmatig waar de V8 voor bedoeld is?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Er is wel meer vervangen, maar dat heeft niet met de kale V8 te maken. Denk aan pomp van de stuurbekrachtiging, dynamo, haakse overbrenging en startmotor. Maar met deze spullen verwaxcht ik de 500.000km te halen, dus ach.
Ik rij plm 30.000km per jaar
Ik rij plm 30.000km per jaar
Laatst gewijzigd door M@rcel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Zoiets Sjoerd?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=2
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=2
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Gewoon regulier onderhoud dus door dagelijks gebruik. Is niet meer dan normaal dat er wel eens wat kapot gaat.M@rcel schreef: Er is wel meer vervangen, maar dat heeft niet met de kale V8 te maken. Denk aan pomp van de stuurbekrachtiging, dynamo, haakse overbrenging en startmotor. Maar met deze spullen verwaxcht ik de 500.000km te halen, dus ach.
Ik rij plm 30.000km per jaar
Deze staat 10 min bij mij vandaan. Dus ben ik vd week al gaan kijken. Gave bak. Top kleur. super lage km stand. Hier en daar flinke gebruiksschade en voorkant en rechter deur over gespoten, echt slecht gedaan. Heb TvK gesproken. Zij hebben deze destijds geleverd. Er is in 2016 voor €1600 ex schade geweest, echter alleen cosmetisch. (Zeggen ze) Verder geen bijzonderheden. Waar de de auto nu staat, heb ik geen goed gevoel bij. De verkoper, mwah, rare snuiter. Ik mocht geen Volvo aankoop keuring doen. Toen ineens wel, nadat hij merkte dat dat voor mij een deal breker was. Zit nog marge in de prijs zonder inruil, dus dit zou een optie kunnen zijn. Dan neem ik de aandachtspunten/cosmetisch voor lief.Marc Apeldoorn schreef: Zoiets Sjoerd?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=2
Ik wil toch eerst afwachten wat Hennes binnenkrijgt. Daar heb je ook niet de beste aftersales maar ze hebben wel altijd dikke en gave auto’s.
De rode V8 ismdestijds ook nog in een test gebruikt. Leuk om te lezen.
http://www.gebruiktevolvotest.nl/nw-221 ... tml?page=6
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Gelukkig maar. Mijn ervaring was daarentegen niet zo best. Maar zou er wel weer naar toe gaan mochten ze een knappe auto hebben staan voor mij. Misschien valt het dus wel mee?M@rcel schreef: Ik kan alleen maar lovend zijn over de after-sales die Hennes verleend heeft bij mijn huidige auto.