Nooit te laat hoor. Heb nog lang geen besluit genomen. Dank voor je info.passenger schreef: Beetje laat misschien, maar XC90? Doen! Ruimte, comfort, dagelijks dikke glimlach bij plaatsnemen achter het stuur. Simpel minpunt? Ding is echt groot, dus parkeren is af en toe écht een crime. Parkeersensoren vóór aangeraden!
Hoewel ik een rode wilde, mijn vrouw een witte, werd het een zwarte, want dat is zo ongeveer de enige kleur waarin de Executive komt -uitzonderingen daargelaten-. Mocht-ie betaalbaar te vinden zijn, Executive is meestal volledig uitgevoerd, inclusief hoogpolig zomertapijt...
En wat betreft de V8, vriend van me overwoog het ook een paar jaar geleden en maakte de economische keus voor de 3.2 6 cilinder. Hoewel de V8 algemeen goed aangeschreven staat, nam hij de keus op basis van 'als er iets mis gaat, heb je wel gelijk 8 cilinders qua kosten', het blok zelf is ook wat ouder, dus meestal wat hogere km-standen. Daarmee is de kans op kosten ook wat hoger, leek hem.
Let misschien nog op bouwjaar, facelift met de modernere achterlichten vanaf MY07.
En qua moderne techniek, inderdaad, [link=https://www.volvotech.eu/xc90/XC90-MY-2 ... -for,audio] Volvotech[/link].
Als ik kies voor een XC90, dan alleen een V8. En dan ook nog een R-Design. Anders niet. Lukt dat niet ( liggen niet voor het oprapen) dan evt opzoek naar iets anders. Hoewel dat ook niet zeker is. Want mijn V60 is zo gaaf.
Twijfel, twijfel, twijfel. Maar nogmaals, geen haast.
Ik ben van een V70 MY05 naar de V60 gegaan en ik merk duidelijk dat de 60 kleiner is. Met 2 opgroeiende kinderen waarvan de zoon vast de lengte van zijn vader gaat krijgen, is de 60 eigenlijk gewoon te klein.Walter schreef: Sjoerd, wij zijn van V70N naar S80N gegaan en mis de ruimte niet.
Daarom ben ik me aan het oriënteren.
En ik wil zo graag nog eens een V8. Vind dit met de 6 in lijn de mooiste motoren.M@rcel schreef: V8 is een YOLO-blok. Zodra je ratio in de discussie brengt, legt de V8 het af.