XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

@Marc, thanx.
Robertehv
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13.02.2018 - 23:45
Locatie: Eindhoven

Ik rijd sinds maart een XC90 Executive 4.4 V8 MY 2007.

In een woord,

fantastisch.

Ik heb er drie weken geleden een trekhaak op laten zetten, moesten een weekje met met de motor weg.

Er stonden vier motoren op de aanhanger, gewicht totaal zo'n 1800kg.

En dan amper merken dat er iets achter hangt. Ding op cruise control en constant 130, bergop heerlijk brullend. Kippevel!!

Vriend van me die er ook mee heeft gereden, beroepschauffeur, is nu ook de markt aan het afstruinen voor een V8.

Ik weet niet wat die R-design zo apart maakt, maar in de Executive uitvoering mis ik echt niets. Oh ja, bluetooth telefoon, maar dat wordt hopelijk binnekort opgelost met een module van Volvotune.
Volvo XC90 4.4L V8 Executive MY 2007.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Robertehv schreef: Ik rijd sinds maart een XC90 Executive 4.4 V8 MY 2007.

In een woord,

fantastisch.

Ik heb er drie weken geleden een trekhaak op laten zetten, moesten een weekje met met de motor weg.

Er stonden vier motoren op de aanhanger, gewicht totaal zo'n 1800kg.

En dan amper merken dat er iets achter hangt. Ding op cruise control en constant 130, bergop heerlijk brullend. Kippevel!!

Vriend van me die er ook mee heeft gereden, beroepschauffeur, is nu ook de markt aan het afstruinen voor een V8.

Ik weet niet wat die R-design zo apart maakt, maar in de Executive uitvoering mis ik echt niets. Oh ja, bluetooth telefoon, maar dat wordt hopelijk binnenkort opgelost met een module van Volvotune.
Leuk te horen dat je er zo blij mee bent. Ik twijfel echt nog wel, de T6 is ook een super auto.
R-Design is een beetje een dingetje van mij, vind deze er iets stoerder uitzien. Wat dikker. Maar dat is een kwestie van smaak.
Zit te wachten op een bericht uit Nijmegen dat er een 3tal dikke XC's binnen zijn gekomen.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Silver_R schreef: Leuk te horen dat je er zo blij mee bent. Ik twijfel echt nog wel, de T6 is ook een super auto.
R-Design is een beetje een dingetje van mij, vind deze er iets stoerder uitzien. Wat dikker. Maar dat is een kwestie van smaak.
Zit te wachten op een bericht uit Nijmegen dat er een 3tal dikke XC's binnen zijn gekomen.
Ik zou lekker in je T6 blijven rijden :-)
Of ga je ook dikke karren of caravans trekken? Want daar is die V8 natuurlijk veel beter in i.c.m. die extra kgs.
Of heb je meer dan 3 kids? Ik zou jouw lange zoon gewoon achter z'n moeder laten zitten, of is die ook extra lang?

Niks ten nadele van die V8 maar ik mis de turbo punch wel van mijn vorige auto. Wel is de automaat een blijvertje, dat is wel fijn.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wel herkenbaar om met 1800 KG te rijden en niets te merken. Zelf weer meegemaakt in onze V8 met caravan tijdens de Hemelvaartvakantie.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Robertehv
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13.02.2018 - 23:45
Locatie: Eindhoven

Inderdaad, en helemaal leuk om om Golf rijders met een Verstappen petje en een Turbo sticker van de Action op de achterklep de stuipen op het lijf te jagen door bij de verkeerslichten met aanhanger sneller op te trekken dan zij.

Hoe oud je ook bent, jongens blijven toch jongens...
Volvo XC90 4.4L V8 Executive MY 2007.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

t5power schreef:

Ik zou lekker in je T6 blijven rijden :-)
Of ga je ook dikke karren of caravans trekken? Want daar is die V8 natuurlijk veel beter in i.c.m. die extra kgs.
Of heb je meer dan 3 kids? Ik zou jouw lange zoon gewoon achter z'n moeder laten zitten, of is die ook extra lang?

Niks ten nadele van die V8 maar ik mis de turbo punch wel van mijn vorige auto. Wel is de automaat een blijvertje, dat is wel fijn.
Het is natuurlijk ook een beetje een luxe probleem. T6 voldoet prima en we gaan echt niet elke dag met z’n 4en opstap. Kids zijn nog jong dus echt geen haast. Maar vooruit denkend en het feit dat ik echt nog een keer een V8 wil rijden, is dit misschien we het juiste moment.
De twijfel die ik natuurlijk heb ( want als de T6 weg is moet ik natuurlijk geen spijt krijgen) is ook een beetje de reden dat ik dit topic gestart heb om een beetje de voors en tegens te horen.

De turbo punch, zoals je dat noemt zal ik ook dat missen. Is ook echt wel aanwezig bij mijn auto. Maar dat kan ook in mijn voordeel uitpakken. Merk de laatste tijd dat ik écht te hard rijd. Pas weer €520 mogen doneren aan onze vrienden.
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Prachtige discussie, mensen, om even van voor tot achter te lezen. @Silver: succes met je twijfel en keuze. Ik heb een XC90 gehad (vroeg type), heerlijke auto, veel kosten. En ik heb een V60 (nou ja, soms mag ik hem lenen van de hond en haar chauffeur) - ook een heerlijke auto. Weinig kosten. Maar de XC90 is wel verslavend ...
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Robertehv schreef: Inderdaad, en helemaal leuk om om Golf rijders met een Verstappen petje en een Turbo sticker van de Action op de achterklep de stuipen op het lijf te jagen door bij de verkeerslichten met aanhanger sneller op te trekken dan zij.

Hoe oud je ook bent, jongens blijven toch jongens...
Maar niet te vaak doen. Ik heb een keer de caravankeuken opnieuw kunnen inpakken ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Silver_R schreef: Het is natuurlijk ook een beetje een luxe probleem. T6 voldoet prima en we gaan echt niet elke dag met z’n 4en opstap. Kids zijn nog jong dus echt geen haast. Maar vooruit denkend en het feit dat ik echt nog een keer een V8 wil rijden, is dit misschien we het juiste moment.
De twijfel die ik natuurlijk heb ( want als de T6 weg is moet ik natuurlijk geen spijt krijgen) is ook een beetje de reden dat ik dit topic gestart heb om een beetje de voors en tegens te horen.

De turbo punch, zoals je dat noemt zal ik ook dat missen. Is ook echt wel aanwezig bij mijn auto. Maar dat kan ook in mijn voordeel uitpakken. Merk de laatste tijd dat ik écht te hard rijd. Pas weer €520 mogen doneren aan onze vrienden.
Haha, misschien moet je toch maar die V8 gaan rijden ivm bijdrages aan onze vrienden. Wat mij ook een beetje tegenvalt is de gasresponse, duurt toch best wel even voordat hij reageert. Je moet met snel gaatje pakken wel beetje anticiperen als je sloom in hoge versnelling ergens rijdt.

Als ik jou was zou ik lekker de extra knaken die een V8 kost in je zak steken en doorsparen voor of een XC90 T8 of S/V90 T8 of XC60 T8.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Vandaag even naar Hennes geweest. Koen ging gezellig mee. Nou ja, even. Is best een stukje rijden. Maar altijd leuk om de T6 weer even lekker op te jagen.

De XC90 V8 uit Dubai viel nogal tegen. Qua specs helemaal naar mijn zin. Kleur, schuifkanteldak, 7 zitter, 20 inch, zwarte ramen achter, 4 uitlaat pijpen en een goede km stand.
Maaaaaar...

Hij ziet er niet uit. Heeft geen standkachel, (iemand hier zei het al) en geen stoelverwarming. Snap ik ook wel, echt niet nodig. Maar nu dus niet aanwezig, dat ga ik wel missen. Kan allemaal ingebouwd worden, standkachel weet ik niet zeker, echter dan gaat het een bijzonder duur verhaal worden.
Auto gaat helemaal overgespoten worden, gerestyled en delen worden vervangen. Technisch moet ook veel aangedaan worden. Zonder dat ik de auto op de brug heb gehad konden we al wel lekkage onder aan de carterplaat zien. Auto zit echt vol stof, echt overal...Uhmmm, zand en Dubai. Dus..
Binnenkant is ook goed uitgeleefd of heeft te lijden gehad onder de lokale temp van Dubai.

Wat gaat Hennes nu doen...de XC showroom klaar maken. Dan kost deze €26.650. Wil ik deze ombouwen naar MY12, dan komen die kosten er nog bij.
Auto zo meenemen kost €20K. JA echt..maar ok, wel een nieuwe APK.

Toch uit pure interesse gevraagd wat mijn auto zou doen bij inruil. Ook €20K. Dus de XC (zoals deze er nu bijstaat met) en mijn V60 (ook zoals deze er nu bijstaat) met gesloten beurs ruilen.
Daar moet ik even over nadenken...wacht, heb ik al gedaan. No Deal.

Ik blijf voorlopig maar lekker met de Rebel Blue rijden.
t5power schreef: Als ik jou was zou ik lekker de extra knaken die een V8 kost in je zak steken en door sparen voor of een V60 T8.
Misschien krijg je nog wel gelijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

V60 T8 is denk ik echt een upgrade voor je T6, nog betere gasresponse en lekker electrisch rijden. Veel plezier met je T6, ik had zo met je willen ruilen als ik niet zoveel blagen (en caravan) had gehad :-).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Goede keuze denk ik om de V60 nu nog te houden.
En anders haal je gratis in Dubai een supercar op (verhalen blijken ook wat aangedikt te zijn...')
http://viraaltjes.nl/gratis-supercar-no ... te-worden/
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

En die kun je gewoon meenemen? Lijkt me wel leuk. Met een paar man een enkeltje Dubai en dan auto's ophalen voor een knaak tachtig.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Die dingen staan niet weg te rotten hoor, zo zien alle auto's er uit als het daar een dagje waait.
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

Precies. Het is gort- en gortdroog daar.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

de XC showroom klaar maken. Dan kost deze €26.650. Wil ik deze ombouwen naar MY12, dan komen die kosten er nog bij.
Auto zo meenemen kost €20K.
Hmmm. En als je er zelf een ophaalt dan? Kijk hier eens: https://dubai.dubizzle.com/motors/used- ... ot=asc&o=3

100 AED = 23 euro.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

DB200 schreef:
de XC showroom klaar maken. Dan kost deze €26.650. Wil ik deze ombouwen naar MY12, dan komen die kosten er nog bij.
Auto zo meenemen kost €20K.
Hmmm. En als je er zelf een ophaalt dan? Kijk hier eens: https://dubai.dubizzle.com/motors/used- ... ot=asc&o=3

100 AED = 23 euro.
Zo zeg, dat zijn nog eens prijzen. Snap ik dat Hennes daar een paar V8’tjes ophaald. Dat is goed geld verdienen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik zie handel :-)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Er komt wat BPM bij maar veel is dat niet meer. Inderdaad goede handel.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”