Volvo xc90 differentieel en achterbanden vreten weg.

Plaats reactie
maarten_elshof
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29.03.2014 - 17:32

Goedendag,
Wij hebben thuis een Volvo xc90 D5 uit 2006 automaat +-330000km gelopen. Nu hebben we het volgende probleem een tijd geleden begon het achter differentieel geluid te maken het lager was kapot gelopen toen hebben we op de sloop een ander differentieel gehaald en eronder gezet. eerste instantie leek alles goed te zijn maar het bleek dat de achterbanden behoorlijk hard sleten een ritje Oostenrijk en de banden waren zo goed al kaal. Ik kreeg me twijfels over het differentieel dus de oude uit elkaar gehaald nieuwe lagers erin gezet en deze er weer eronder gezet maar dat heeft helaas niet geholpen.. Er zit ook nog een fout in communication transmission control module (TCM) 5720.

Iemand enig idee? :'(

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Ik kan de symptomen niet met elkaar verbinden, maar mogelijk houd het allemaal wel verband met elkaar.

Een nieuwe module voor de TCM is soms nodig, kan rare problemen geven. En heeft het AWD wel goed onderhoud gehad? de 3 olien en het filter in de haldex dienen elke 75.000km vervangen te worden (en de automaat diezelfde frequentie een flush), ookal zegt volvo ""levenslange olie"" dat is natuurlijk niet zo.

En de banden gelijk houden, geen al te grote verschillen laten ontstaan in omtrek, altijd 4 dezelfde merken/types en maat, en voor -> achter rouleren (nooit links rechts!)
ElzingaXC
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28.05.2019 - 09:05

hoe is je verbruik dan? Als je achterbanden wegvreten lijkt het erop dat de achteras als het ware wordt "afgeremd" dus dat er ergens een weerstand zit (in je diff?)

of slechte uitlijning, dus een beetje in een \/ of omgekeerd staan, maar dat heb je vast gechecked
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Geen idee van de oorzaak, maar ik heb destijds mijn differentieel hier laten maken (via mijn dealer): www.achterasrevisie.nl. Waag eens een belletje die kant op voor advies?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
sjonnie247
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 12.04.2019 - 16:50

Ik had 3 maanden geleden nieuwe schokbrekers achter laten monteren,daarna ging verbruik drastisch omhoog en mijn nieuwe banden waren na die 3 maanden dus bijna kaal .
Heb hem laten uitlijnen en nu weer normaal verbruik en banden slijten niet meer dan normaal .
Dus ik zeg even laten uitlijnen.

Hr John
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dan moet er meer zijn gebeurd dan alleen maar schokbrekers. Door alleen de schokbrekers te vervangen verandert de stand van de wielen namelijk totaal niet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”