Aanschat xc90 infotopic

Plaats reactie
hermanusb
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17.02.2015 - 00:30

Ik kachel al wat jaartjes in de V70 rond en we willen tzt overstappen op de XC90

Alvorens ik deze ga kopen zou ik graag meer teweten willen komen over dit model.
Ik doel dan bijv op motor modellen, awd of juist geen awd
Lpg of diesel of benIne auto kopen en lpg inbouwen?

Welk type motorblok is het meest gevoelig voor problemen?

Doelstelling is vervanging van de V70 door een auto die op jaarbasis minimaal 24 duizend zal rijden.

Gezien de diesel problematiek lijkt lpg inbouwen in een benzine model ook een mogelijkheid.
Qua vermogen hoeft het van mij geen racewagen te zijn, maar hij moet de caravan van anderhalve ton moeiteloos kunnen verplaatsen en een inhaalactie mag geen lijdensweg worden.

Ik wil pakweg 6 duizend gebruiken voor de aanschaf en maximaal 2,5 duizend voor achterstallig onderhoud weg te werken.
Wie heeft er tips waar ik echt aan moet denken naast.........
Forum lezen dan.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20610
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Nou Herman, ik zeg: kies een 2,5T automaat. En gezien je budget en flink zoeken op gaspedaal.nl of autoscout24.nl kon het wel eens een type uit 2006 kunnen worden.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
hermanusb
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17.02.2015 - 00:30

Je hebt D3 D4 D5 enz

Zit daar een verschil in waar rekening mee gehouden moet worden?
En dan puur gezien vanuit de betrouwbaaheid want hij moet me de nodige jaren laten forenzen en niet laten staan.

Daarom geef ik liever 3000 uit aan onderhoud dan in een hogere aanschafwaarde waar ik dan achteraf ook nog weer 3000 in moet stoppen.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13797
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Importeren duitsland geeft je meer auto voor het zelfde geld. FF goed stuk duitsland in dan vindt je goede Volvo's. Net over de grens zijn ze mogelijk duurder voor de Nederlanders want ze kennen daar de Ned prijzen
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
hermanusb
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17.02.2015 - 00:30

Duitsland kopen geen ervaring mee.
Stel ik koop auto van 4000 euro moet ik dan 42% bpm betalen?
En over welk bedrag? Die 4000 of die nieuw prijs?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13797
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

er zijn veel sites die iets zeggen over importeren. een willekeurige https://www.dasimport.nl/kosten/totale-kosten#
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
dude-nl
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18.06.2019 - 12:18

Ik ga waarschijnlijk mijn XC90 uit 2004 (chassisnr 2005) wegdoen.
Nu dus youngtimer, daar ook voor gekocht maar blijkt minder gunstig op dit moment dan op voorhand bedacht mede door de regel dat wij hem al op naam hadden staan voor hij youngtimer was en dit lastig in het grijze gebied te krijgen is.

2.5T
LPG ingebouwd bij 275k
Huidige km stand 407.000 (wordt nog mee gereden)
Automaat meerdere malen geflushed (afgelopen maand nog).
Android navigatie ingebouwd (op plek originele navigatie)
Gromm audio BT carkit + BT audio stream
Achteruit rij camera (op scherm navigatie)
Is getuned bij Volvotune
7 zitter met licht bruine bekleding
trekhaak
premium audio

Afgelopen maand voor APK veel vervangen waaronder achterremmen, stabaliator stangen + rubbers, spoorstangen etc
Totaal 1105,-
Eerder automaat geflusht (Volvo olie) € 325,-
Facturen inzichtelijk

Kleine probleempjes:
De automaat begint af en toe een beetje te stotteren. Er is goed mee te rijden. Ik twijfel op dit moment nog om hem te laten reviseren aangezien ik het een fijne auto vind om te rijden en elke XC90 dit probleem kan hebben/krijgen in de toekomst.
Hij is 15 jaar oud, dus wat plekjes rondom.
parkeersensoren zijn niet betrouwbaar, ik heb nieuwe (gebruikte liggen) maar nog niet ingebouwd
2 setjes velgen met all weather/all season banden (goed profiel)

Zoals gezegd twijfel ik zelf om de automaat revisie te doen (heb een offerte liggen incl koppelomvormer en 18 maanden garantie voor € 2.200,- ex BTW) maar die wil ik alleen laten uitvoeren als ik hem echt als youngtimer ga gebruiken ivm BTW aftrek.

Mocht je het interessant vinden, PM me maar. Ik ga hem over een paar dagen echt te koop zetten om interesse te pijlen en te zien wat ik er voor krijg (al dan niet met evt inruil voor een lease auto).
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”