xc90

Plaats reactie
Indigo
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03.11.2019 - 13:43

Hi beste forum leden.
Na een V40 V50 hebben wij nu een sinds 2 jaar een XC90 2,5D 4WD automaat R design, uit Duitsland geimporteerd en nu met Frans kenteken omdat ik toch of en Frankrijk of in Spanje zit en dat scheelt weer een hoop wegenbelasting want dat kennen ze gelukkig in Frankrijk niet. Er staat nu 115.000 op de teller en heb sinds 6 maanden krijg ik regelmatig de volgende melding: getreibe wart. erfoderl.
Deze verdwijnt ook weer als het contact uit is geweest. Nu krijg ik als ik in de bergen rijd ook de melding erbij: getreibeol hohe temperatur. even gas eraf en hij verdwijnt weer.
Verder niets vreemds te voelen of te horen, rijd als een Volvo.
Nu is Frankrijk , een mooi land maar goede garages, zeker als het om Volvo gaat, zijn moeilijk te vinden (eigenlijk bij ons in de buurt niet) en van de Volvo dealer wordt ik niet erg blij, die zegt dat ik een nieuwe bij hem kan kopen zonder iets aan de storing te willen doen.
Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring mee en valt de bak ook onder "getreibe"

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Indigo
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

‘Getreibe’ = versnelling
Dus dat de bak er mee te maken heeft lijkt me wel.
In onderstaand Duits forum wordt deze storing ook besproken:
https://www.motor-talk.de/forum/getrieb ... 50879.html

Als ik het zo snel even lees zou het vervangen van de versnellingsbak olie de oplossing moeten bieden. Door te lang in de bak te zitten en te vaak te hoge temperaturen voor de kiezen te krijgen zou de viscositeit van de olie afnemen. Hierdoor zou de olie zo af en toe te heet worden met de genoemde foutmelding als gevolg.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik zou Gery Slot van GS powerflush even bellen. Mijn schoonouders hebben ooit met hun V70N hetzelfde gehad, die was in de bergen met een 1800 zware caravan erachter gewoon te warm geworden. Bij een XC90 zou de koeling veel beter moeten zijn..... Als de bakolie te heet wordt duidt dat m.i. op het feit dat je mogelijk een koelingsprobleem hebt? Ik zou er i.i.g. zeker niet mee door blijven rijden...
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Indigo
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03.11.2019 - 13:43

ok, dat is duidelijk, dank jullie voor je reacties !
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”