Aankoop volvo XC90 V8

Plaats reactie
Rene broos
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.06.2020 - 18:46

Goedemiddag allemaal,

Gaat toch gebeuren vandaag besloten om de XC90 te komen waar ik gister ben wezen kijken en proef gereden hebt wel onder voorbehoud van een keuring uiteraard, mochten er dure reparaties uit voort komen dan kan ik ervan af.

Nu heb ik een vraag mbt hoedenplank/rolhoes deze zit er niet bij geen idee waarom niet wss omdat het een 7 zitter is, zijn deze wel te verkrijgen weet iemand dat?

Hoop dat iemand een antwoord heeft voor me.

Gr. René
Gebruikersavatar
sander69
3rd Gear member
Berichten: 498
Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
Locatie: Zwolle

ja die zijn te verkrijgen.. bij mijn XC90 zat er wel 1 namelijk
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Volgens mij hoort er een rolhoes in toch?
Zou auto Rima of een andere sloper contacten of zij er eentje hebben liggen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Rene broos
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.06.2020 - 18:46

Dan ga ik weleens informeren vind het meestal prettiger kwa geluid en heb je geen inkijk als er spullen liggen.
Rene broos
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.06.2020 - 18:46

Goedenavond, heb even een kenteken rapport getrokken van de XC90 V8 en daar komt al het 2e jaar achtereen olie lekkage. Nu heb ik verkopende partij even gevraagd en die zeggen dat het een blok een beetje zweet bij de Kleppendeksel pakking en carterpakking.

Is dit een voorkomend iets en zijn dit dure reparaties weet iemand dat?

Volgende vrijdag last ik hem wel keuren maar wellicht weten jullie wat?

Gr. René
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Laat ook de AWD keuren! Is wel lastig te controleren, maar foutcodes kunnen erop wijzen dat het niet werkt. Als je er zelf mee rijdt en het regent (of sneeuwt) dan kun je bij stoplicht makkelijk testen. Vanuit stilstand vol op gas moet resulteren in een versnelling zonder wheelspin. Heb je wheelspin voor, dan werkt je AWD niet goed.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Rene broos
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.06.2020 - 18:46

T5 power dank je wel voor de tip en enig idee mbt kleppendeksel en carterpakking waar hij een beetje zweet?
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Rene broos schreef: 20.06.2020 - 21:24 T5 power dank je wel voor de tip en enig idee mbt kleppendeksel en carterpakking waar hij een beetje zweet?
Ah geen idee, zover gaat mijn kennis niet :-). IK kan alleen uit eigen ervaring praten. Overigens was de AWD sensor de eerste keer bij mij kapot. Dat was denk ik 2 jaar geleden. Dit jaar was de oliepomp kapot, vervangen en AWD werkte. Als AWD niet werkt hoeft het dus niet te zijn dat de AWD overbrenging kapot is. Ik heb dat nooit echt gesnapt hoe zoiets kapot kan gaan want de achterwielen gaan pas mee als voor weinig grip heeft. Je hebt in 99% van de tijd genoeg aan FWD, dus waarom achter soms zo slijt... Vervangen van sensor en pomp viel best mee qua kosten.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
RogerO
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25.08.2008 - 21:39

Dan heb ik geen goed nieuwe voor je. Helaas is olielekkage blijkbaar een zwak punt bij een V8. De mijne heeft het ook en ik ik heb er meerdere gezien. Blijkbaar gaat de afdichtrubber van het Y-vormige deksel van de distributieketting lekken. Ook de klepdekselpakkingen kunnen gaan lekken. Dit is nog wel te repareren. Maar bij mij heeft dat het probleem maar deels opgelost. Het blijkt dat ook het eerder genoemde Y-vormige deksel lekt bij de voorste cilinderbank. Op zichzelf stelt de reparatie ook niet zoveel voor als de motor eenmaal uit de auto is. En bij dat laatste knelt de schoen. Het blok uit (en na reparatie weer in) de auto halen is veel werk. Daar gaan blijkbaar tientallen sleuteluren in zitten. Alles moet los, maar in een auto van 14 jaar oud met 350 dkm zijn ook nog wel een aantal verbindingen vastgeroest. Dit gaat dan voor extra onvoorspelbaar werk zorgen.
Montage met de motor in de auto gaat niet omdat de afstand van het blok tot het schutbord te klein is.
Op dit moment neem ik de olielekkage na het vervangen van de kelpdekselpakkingen maar voor lief omdat de reparatie te duur is.
Ik zo de olielekkage graag willen dichten, maar economisch is dit voor mij even geen haalbare kaart.
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

RogerO schreef: 22.06.2020 - 22:05 Dan heb ik geen goed nieuwe voor je. Helaas is olielekkage blijkbaar een zwak punt bij een V8. De mijne heeft het ook en ik ik heb er meerdere gezien. Blijkbaar gaat de afdichtrubber van het Y-vormige deksel van de distributieketting lekken. Ook de klepdekselpakkingen kunnen gaan lekken. Dit is nog wel te repareren. Maar bij mij heeft dat het probleem maar deels opgelost. Het blijkt dat ook het eerder genoemde Y-vormige deksel lekt bij de voorste cilinderbank. Op zichzelf stelt de reparatie ook niet zoveel voor als de motor eenmaal uit de auto is. En bij dat laatste knelt de schoen. Het blok uit (en na reparatie weer in) de auto halen is veel werk. Daar gaan blijkbaar tientallen sleuteluren in zitten. Alles moet los, maar in een auto van 14 jaar oud met 350 dkm zijn ook nog wel een aantal verbindingen vastgeroest. Dit gaat dan voor extra onvoorspelbaar werk zorgen.
Montage met de motor in de auto gaat niet omdat de afstand van het blok tot het schutbord te klein is.
Op dit moment neem ik de olielekkage na het vervangen van de kelpdekselpakkingen maar voor lief omdat de reparatie te duur is.
Ik zo de olielekkage graag willen dichten, maar economisch is dit voor mij even geen haalbare kaart.
Vervelend! Over wat voor olie-lekkage hebben we het dan? Een natte onderkant? Druppeltje? Plasje op de oprit? Als je het nog niet hebt, zijn er dan nog manieren om het te voorkomen? De mijne is ook van MY2007 maar heeft wel minder gelopen (189k).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
RogerO
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25.08.2008 - 21:39

Het begint met een natte onderkant, aan de rechterzijde van het motorblok, maar wordt steeds meer. Hierbij was de eerste verdachte een lekkende klepdekselpakking van de voorste cilinderbank. Omdat de motor aan de distributiezijde vrijwel helemaal dichtbebouwd is, kun je niet goed zien waar de lekkage vandaan komt. Na (zelfs 2x) de klepdekselpakkingen van de beide cilinderbanken vervangen te hebben, bleek de lekkage wel een stuk verminderd te zijn, maar niet weg. Boosdoener lijkt zoals gezegd de Y-vormige deksel van distributieketting te zijn. De heeft langs de rand een rubberpakking en van de bovenzijde moet hij afdichten door de vloeibare pakking van de kleppendeksel. Alleen is dit bij een ingebouwde motor niet te vervangen.
Op dit moment lekt de auto druppeltjes.Ze worden door de rijwind onder de auto doorgeblazen en een of twee vallen er toch wel enkele dag op de oprit. Die gigantisch dus, maar op den duur krijg je toch een olievlek op je oprit door al die druppeltjes samen.
Ik zie wel dat jij een stuk minder hebt gereden. Bij mij is is dit probleem pas eigenlijk echt begonnen rond de 300 dkm.
Als je een oplossing tegen komt, houd ik me aanbevolen :).
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
Rene broos
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.06.2020 - 18:46

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties we hebben besloten het niet te doen we hebben al eens een probleem auto gehad en dat willen we niet nog een keer meemaken.

Maar een Volvo komt er nu zijn we aan het steggelen XC90 of een V70 T5 2.4 uit 2005 waar ik de voorkeur aan geef en vrouwlief de hoge XC wat ook moet mis is hoor :-)

Gr. René
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dan kan je ook nog een XC 70 overwegen, jij je station en zij haar hoge zit :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Uit eigen ervaring: een XC70 is fantastisch.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

RogerO schreef: 23.06.2020 - 21:48 Het begint met een natte onderkant, aan de rechterzijde van het motorblok, maar wordt steeds meer.
Ik zie wel dat jij een stuk minder hebt gereden. Bij mij is is dit probleem pas eigenlijk echt begonnen rond de 300 dkm.
Als je een oplossing tegen komt, houd ik me aanbevolen :).
Bedankt voor de info! Mocht ik wat vinden, dan laat ik het weten.

Rene Broos, misschien een XC60? Zijn meer te vinden dan een XC70. Zou waarschlijk voor een XC60 zijn gegaan ware het niet dat ik 4 kids mee moet nemen, dus weinig keuze. V70 is trouwens ook prima, ik had hiervoor ook een V70 T5 MY2005. Als je die koopt, gelijk tunen. Heb ik pas later gedaan en had ik gelijk moeten doen. Hier mijn ervaringen: viewtopic.php?f=56&t=68076&p=1386372#p1386372
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1932
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Waarbij wel genoteerd mag worden dat de ervaringen van de ene V8 rijder niet direct symptomatisch hoeven te zijn voor de rest...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Marc Apeldoorn schreef: 24.06.2020 - 14:59 Waarbij wel genoteerd mag worden dat de ervaringen van de ene V8 rijder niet direct symptomatisch hoeven te zijn voor de rest...
Ja klopt, maar de symptonen waren er nu al bij de auto van topicstarter.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Rene broos
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.06.2020 - 18:46

@Marc Apeldoorn de V8 is voor de rest een hele brute auto alleen dat geluid al was top, maar ik had hem nog niet aangekocht en kwamen erachter dat er lekkage was en dat hebben al een keer eerder meegemaakt en kon er een nieuwe motor in. Niets meer als lof voor de V8 hoor:-)

Inmiddels gaan we aankomende vrijdag een aankoop keuring doen voor de T5 het is handbak en altijd bij de Volvo dealer in onderhoud geweest hele stapel met facturen en is 2 e eigenaar.
jjames
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18.12.2019 - 11:07

sander69 schreef: 19.06.2020 - 13:51 ja die zijn te verkrijgen.. bij mijn XC90 zat er wel 1 namelijk
Bij mij zat hij er ook niet bij. Heb je ook een 7 persoons?
Gebruikersavatar
sander69
3rd Gear member
Berichten: 498
Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
Locatie: Zwolle

Had ik wel; heb hem om laten bouwen naar grijs kenteken.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”