Hoi, zojuist 2000km met de XC90 gereden. Wat blijft het toch een fijne auto.
Ik heb een paar maanden geleden nieuwe draagarmen laten monteren, omdat de dealer aangaf dat de rubbers verkeerd om zouden zitten. Schijnt vaker te gebeuren.. Resultaat was dat uitlijning steeds niet klopte en banden scheef afsleten.
Nu doet zich het volgende probleem voort, bij remmen trekt de auto even naar rechts en draait het stuur wat naar links. Vooral bij hogere snelheden merkbaar. Bij licht remmen gebeurt er trouwens niks qua scheeftrekken.
Voordat ik terugga naar de garage, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Lees vooral over draagarmrubbers maar die zijn nog maar 3k km oud (oem)
Groet,
Rolling
ps. xc90 D5 r design uit 2009
auto trekt scheef bij remmen
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Zitten die draagarmen wel vast?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.02.2017 - 16:57
ja een vastzittende rem zou kunnen. Deze zijn 5k km door de dealer vervangen.
Iemand toegang tot de reacties op dit forum?
https://www.amtgarageforum.nl/volvo/xc9 ... 44487.html
Groet,
Rolling
Iemand toegang tot de reacties op dit forum?
https://www.amtgarageforum.nl/volvo/xc9 ... 44487.html
Groet,
Rolling
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27503
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als een klauw na 5000 km vast gaat zitten is er met de montage iets wel heel verkeerd gegaan.
Zijn er toen ook nieuwe remblokken in gegaan? Zo ja kan je een vast zittende klauw gauw genoeg herkennen omdat aan die kant de blokken veel sneller slijten.
Of bedoel je dat er geen klauw is vervangen, maar gewoon blokken/schijven? Indien dat het geval is dan is het aannemelijker, maar dan heeft men ofwel niet goed nat de cilinder gekeken die de blokken tegen de schijf drukt of de gelijdepennen met amper tot geen vet terug geplaatst.
Zijn er toen ook nieuwe remblokken in gegaan? Zo ja kan je een vast zittende klauw gauw genoeg herkennen omdat aan die kant de blokken veel sneller slijten.
Of bedoel je dat er geen klauw is vervangen, maar gewoon blokken/schijven? Indien dat het geval is dan is het aannemelijker, maar dan heeft men ofwel niet goed nat de cilinder gekeken die de blokken tegen de schijf drukt of de gelijdepennen met amper tot geen vet terug geplaatst.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.02.2017 - 16:57
Hoi, het gaat inderdaad om het vervangen van de blokken en schijven aan de voorzijde. Is het makkelijk te controleren of er iets blijft hangen?
Een andere opmerking die ik kreeg is het stuurhuis, maar ik wil graag eerst andere zaken uitsluiten.
Groet,
Rolling
Een andere opmerking die ik kreeg is het stuurhuis, maar ik wil graag eerst andere zaken uitsluiten.
Groet,
Rolling
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27503
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als de ene kant nu al verder is versleten dan de andere kan dat een indicatie geven
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.02.2017 - 16:57
Aan de remmen is niks te zien, zijn gelijkmatig aan het afslijten.
Ik heb contact opgenomen met de garage van de eerdere link, ze hebben bij die XC90 de draagarmrubbers vervangen voor massieve rubbers en toen was het probleem opgelost.
Ik denk dat ik nu toch maar de garage ga bellen om tr vragen hier naar te kijken.
Iemand ervaring met vol rubberen draagarmrubbers?
De garage waar ik de draagarmen heb laten vervangen wilde geen rubbers persen en hebben naar hun zeggen originele kwaliteit draagarmen geplaatst.
Groet,
Rolling
Ik heb contact opgenomen met de garage van de eerdere link, ze hebben bij die XC90 de draagarmrubbers vervangen voor massieve rubbers en toen was het probleem opgelost.
Ik denk dat ik nu toch maar de garage ga bellen om tr vragen hier naar te kijken.
Iemand ervaring met vol rubberen draagarmrubbers?
De garage waar ik de draagarmen heb laten vervangen wilde geen rubbers persen en hebben naar hun zeggen originele kwaliteit draagarmen geplaatst.
Groet,
Rolling
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
Ik heb bij mijn xc90 draagarmen fuseekogels vervangen.
Mijne trok ook met remmen en ook met gasgeven en optrekken.
Na vervangen is het helemaal over en trekt niet meer scheef
Mijne trok ook met remmen en ook met gasgeven en optrekken.
Na vervangen is het helemaal over en trekt niet meer scheef
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!