Software reset nodig?

Plaats reactie
DvdB_XC90
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.11.2020 - 06:23
Locatie: Den Haag

In een ander onderwerp had ik al gemeld dat er letterlijk een 5-6m (dode) tak door m'n dakraam is gevallen terwijl ik reed. Freak accident, en wonder boven wonder heb ik zelf niets. Maar mijn auto is serieus beschadigd en hemel & schuifdak/frame moet worden vervangen. Ik probeer dit DIY maar voor de eerste keer een hele uitdaging om alles (heel) los te krijgen. Gelukkig inmiddels een paar tips en Vida ontvangen, maar ik was al begonnen...

Twee vragen:
(1) ik ben vergeten om de accu los te koppelen, en heb inmiddels een flink aantal delen los (incl. UEM, etc.). Wat is verstandig:
- alsnog zsm de accu loskoppelen
- gewoon doorgaan, te laat nu.

(2) Wat gebeurd er als ik straks (hopelijk) klaar ben met deze klus? Is de verwachting dat ik gewoon kan gaan rijden, of lijkt het noodzakelijk (of verstandig) om alsnog via de dealer een reset te laten uitvoeren?

Nogal technisch verhaal, sorry. Jullie (expert) meningen worden zeer gewaardeerd!

Hieronder korte indruk:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90 D5 (MY2007)
BMW 320d (MY2013)
MGB-GT (MY1970)
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Lijkt me handig om alsnog de accu los te koppelen. Immers is het nooit te laat om nog komende problemen voor te zijn...

Als je klaar bent kun je altijd kijken wat er aan meldingen komen en kun je dit laten uitlezen. Een reset van de software lijkt me niet nodig. Hooguit de foutcodes wissen.

Succes met de reparatie van je bizarre ongeluk!

En houd ons een beetje op de hoogte, we willen altijd wel zien hoe iemand zijn project gaat.
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je hebt sowieso kans dat een aantal storingen zichzelf al zal wissen door het loskoppelen van de accu.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
DvdB_XC90
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.11.2020 - 06:23
Locatie: Den Haag

Dank beiden, ik heb de nodige fotoos die ik later zal delen. Krijg helaas twee roofparts moeilijk los (steun tussen C / D pillars) en kan ook geen stekker(s) vinden van de sun visors (dus die bungelen los...). Sta wel op kantelmoment; ga ik door of alsnog terug naar garage?

Andere tips welkom, incl VIDA etc. (ik heb er al de nodige)
Volvo XC90 D5 (MY2007)
BMW 320d (MY2013)
MGB-GT (MY1970)
wdk
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 14.08.2020 - 12:18
Locatie: Delft

Doorgaan het is maar mechanica, geen hersenchirurgie.
Als je alles met beleid doet en er de tijd voor neemt moet het goedkomen Je had de vervanger al via demontagebedrijf verkregen toch?, dan kun je aan de losse delen misschien zien hoe het los te halen.
XC90 2007 3.2 Executive
CFE en VBB4 met achteruitrijcamera
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”